איהו לא חזי מזלייהו חזי: הבדלים בין גרסאות בדף

אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "[[נשמה אלוקית]]" ב־"נשמה אלוקית")
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
דבר זה מתבטא בכל אדם ובכל דבר לפי ענינו:
דבר זה מתבטא בכל אדם ובכל דבר לפי ענינו:


א) באדם היהודי הרי זה [[עצם הנשמה]] שאינה מתלבשת בגוף אלא מקיפה עליו מלמעלה, והוא הנקרא "מזל" לאדם היהודי. וזהו פירוש המאמר: "אֵין מזל לישראל" (א' צרויה) - אַין, מזל לישראל (א' פתוחה), והיינו האין האלקי שהוא [[עצם הנשמה]] שאינו עפ"י טעם ודעת, ולמעלה מכל גדר וגבול, ולכן נקרא בשם "אין", והוא המזל ומקור החיות לנשמה.  
א) באדם היהודי הרי זה [[עצם הנשמה]] שאינה מתלבשת בגוף אלא מקיפה עליו מלמעלה, והוא הנקרא "מזל" לאדם היהודי. וזהו פירוש המאמר: "אֵין מזל לישראל" (א' צרויה) - אַין, מזל לישראל (א' פתוחה), והיינו האין האלקי שהוא [[עצם הנשמה]] שאינו עפ"י טעם ודעת, ולמעלה מכל גדר וגבול, ולכן נקרא בשם "אין", והוא המזל ומקור החיות לנשמה. מקור הארה זאת היא במקיפין של ה[[צלם]] (ראה ערך).


ולהיות שה[[נשמה]] למעלה רואה את הגילויים האלקיים ושומעת את הכרוזים ובנות הקול שלמעלה, הרי זה משפיע על האדם למטה, אם כי רק באופן סתום ומקיף, ויכול לעורר בו חרדות או הרהורי תשובה - בהתאם למה שקלטה ה[[נשמה]] למעלה - מבלי שידע האדם את פישרן וסיבתן. מסיבה זו קורה לעיתים, שאדם מתעורר בהרהורי תשובה באופן סתמי בלי שום הכנה לכך. ועל זה אמרו: אף על גב דאיהו לא חזי מזלייהו חזי.
ולהיות שה[[נשמה]] למעלה רואה את הגילויים האלקיים ושומעת את הכרוזים ובנות הקול שלמעלה, הרי זה משפיע על האדם למטה, אם כי רק באופן סתום ומקיף, ויכול לעורר בו חרדות או הרהורי תשובה - בהתאם למה שקלטה ה[[נשמה]] למעלה - מבלי שידע האדם את פישרן וסיבתן. מסיבה זו קורה לעיתים, שאדם מתעורר בהרהורי תשובה באופן סתמי בלי שום הכנה לכך. ועל זה אמרו: אף על גב דאיהו לא חזי מזלייהו חזי.