ליקוטי אמרים - פרק מ"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "התבוננות " ב־"התבוננות "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "התבוננות " ב־"התבוננות ")
שורה 9: שורה 9:
א. האופן הראשון בו יכול האדם לעורר את נפשו לאהבת ה', היא על דרך הפסוק "נפשי אויתיך", כמשל האדם שמתעורר שנפשו וחיותו תשוב אליו כשהוא חלש ומעונה או כשהוא עיף, כך גם האדם מעורר את עצמו ומשתוקק להתדבק בה' שהוא חיותו, ומתאווה להתקרב אליו מסיבה זו.
א. האופן הראשון בו יכול האדם לעורר את נפשו לאהבת ה', היא על דרך הפסוק "נפשי אויתיך", כמשל האדם שמתעורר שנפשו וחיותו תשוב אליו כשהוא חלש ומעונה או כשהוא עיף, כך גם האדם מעורר את עצמו ומשתוקק להתדבק בה' שהוא חיותו, ומתאווה להתקרב אליו מסיבה זו.


על ידי התבוננות נמשכת יכול האדם לעורר את עצמו לאהבה זו שתהיה בדרגת "רעותא דלבא" שירגיש אותה ממש בלבו. אך גם אם הגיע לכך רק במחשבתו, שיבין במחשבתו שה' הוא מקור חיותו ולכן יתעורר להתקרב אליו, גם באופן זה עבודתו נקראת באהבה ויראה, והיא נקראת ב[[זוהר]] [[דחילו]] ו[[רחימו]] שכליים.
על ידי [[התבוננות]] נמשכת יכול האדם לעורר את עצמו לאהבה זו שתהיה בדרגת "רעותא דלבא" שירגיש אותה ממש בלבו. אך גם אם הגיע לכך רק במחשבתו, שיבין במחשבתו שה' הוא מקור חיותו ולכן יתעורר להתקרב אליו, גם באופן זה עבודתו נקראת באהבה ויראה, והיא נקראת ב[[זוהר]] [[דחילו]] ו[[רחימו]] שכליים.


ב. אהבה בדרגה גדולה יותר, היא דרגתו של משה רבינו הנקרא [[רעיא מהימנא]], שהיא כבן המשתדל אחר אביו ואמו מפני שהוא אוהבם יותר מאת נפשו הוא, ולמרות שדרגה זו היא דרגה גבוהה ביותר, גם דרגה זו אפשרית היא, ומגיעה לאדם אחרי התבוננות ממושכת וקבועה כי ה' הוא אביו האמיתי, שהרי הוא מקור חיותו היחיד.
ב. אהבה בדרגה גדולה יותר, היא דרגתו של משה רבינו הנקרא [[רעיא מהימנא]], שהיא כבן המשתדל אחר אביו ואמו מפני שהוא אוהבם יותר מאת נפשו הוא, ולמרות שדרגה זו היא דרגה גבוהה ביותר, גם דרגה זו אפשרית היא, ומגיעה לאדם אחרי [[התבוננות]] ממושכת וקבועה כי ה' הוא אביו האמיתי, שהרי הוא מקור חיותו היחיד.


==צילום הפרק==
==צילום הפרק==