שיחת משתמש:חיים נהר: הבדלים בין גרסאות בדף

שורה 262: שורה 262:
:באם תוכל לציין באיזה מקרה "צינזור חמור" (רח"ל) נתקלת וננסה יחד להבין את המניעים ולדון, באם צריך, לכף זכות. . נקודה נוספת: ישנו העניין של "והיינו בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם"... ואין כאן מקומו להאריך ואם אתה כ"כ מאריך אותי, אולי אוכל לדעת ממי לי הכבוד?...--[[משתמש:חיים נהר|חיים נהר]] ([[שיחת משתמש:חיים נהר|שיחה]]) 12:35, 5 מאי 2009 (EDT)
:באם תוכל לציין באיזה מקרה "צינזור חמור" (רח"ל) נתקלת וננסה יחד להבין את המניעים ולדון, באם צריך, לכף זכות. . נקודה נוספת: ישנו העניין של "והיינו בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם"... ואין כאן מקומו להאריך ואם אתה כ"כ מאריך אותי, אולי אוכל לדעת ממי לי הכבוד?...--[[משתמש:חיים נהר|חיים נהר]] ([[שיחת משתמש:חיים נהר|שיחה]]) 12:35, 5 מאי 2009 (EDT)
::אני לא בדיוק מבין את כוונתך כשאתה כותב שהצנזורה היא רק במקרים שהאוהל מוזכר "בקונוטציה שלילית" האם הישתטחות על ציונו הק' של הרבי היא לשיטתך ח"ו שלילית? (גם אם התכוונת לצחוק, יש דברים שלא ראוי לעשות מהם בדיחה ובפרט כשמדובר באמונתם התמימה של רבים מבנ"י וביניהם - כפי שציינתי לעיל - גם כו"כ מהקרובים אליו, המאמינים, כי האוהל הק' הוא מקום מסוגל לתפילות "און דא איז ער") בכל אופן לשאלתך, כתבתי ערך על האוהל הק' ובכוונה לא הזכרתי שם תארי הסתלקות, (למרות שלדעתי עצם הזכרת שמו הק' של כ"ק אדמו"ר, במקום רשמי, ללא התארים המתאימים לאחר ההסתלקות הוא חילול ה' עצום וכפי שרואים במוחש היחס לעניין זה בקרב רבים מבנ"י ובפרט בחוגי החרדיים) ע"מ שלא תהיה עילה למחקו, בערך הופיעו עובדות בלבד, דהיינו, העובדה כי באוהל הק' טמונים כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע וכ"ק אדמו"ר, כמו כן, הופיעה העובדה, כי כ"ק אדמו"ר נהג לפקוד את המקום מס' פעמים בשבוע למשך שעות רבות, בנוסף הופיע תיאור המבנה (והחדר ששימש את כ"ק אדמו"ר) והעובדה כי לאחר ג' תמוז ה'תשנ"ד הוקם מבנה ע"י הציון ובית חב"ד בהנהלת ר' אבא שי' רעפסון, לצערי הצנזור הראשי chabadnik מחק את הערך, תוך התעלמות מרוב מוחלט של חסידי חב"ד ומכל רבני אנ"ש ללא יוצא מן הכלל, הצנזור הנ"ל אף לא ניסה לערוך את הערך בצורה שונה שתתאים גם למיעוט הקיצוני שלצערינו מחרים לע"ע את האוהל הק', התנהגות זו מצד הצנזור המדובר היא שיטתית ונעשית כבר לאורך שנים לסיכום טענותיי, הבדיחה המכונה "חב"דפדיה, פוסחת על שתי הסעיפים, ואינה מוכנה לכתוב על האוהל הק' בשום אופן, גם לא בצורה שמחרימי האוהל מתייחסים אליו (כנראה שבכל זאת המיזם מעוניין להשאר בלב הקונצנזוס והמנהלים יודעים שאם יכתבו כנ"ל על האוהל, הם יתוייגו מייד כקיצונים) למרות גישה זו שכנ"ל מייצגת מיעוט שולי עד זניח בחב"ד, נוטלת לעצמה ה"חב"דפדיה" את השם חב"ד ללא סמכות וללא אישור, כא' ממפעילי המיזם נדרש ממך לעשות משהו לתיקון העוול (לצערי הצנזור  chabadnik מתחמק לע"ע מהסבר ובמקום להגיב הוא מוחק את הדברים שאני כותב וחוסם אותי כל פעם למספר ימים (דבר שלע"ע לא הועיל לו), תקוותי שתואיל לעשות משהו בנדון--[[משתמש:מנחם ציון|מנחם ציון]] 23:21 7 מאי 2009
::אני לא בדיוק מבין את כוונתך כשאתה כותב שהצנזורה היא רק במקרים שהאוהל מוזכר "בקונוטציה שלילית" האם הישתטחות על ציונו הק' של הרבי היא לשיטתך ח"ו שלילית? (גם אם התכוונת לצחוק, יש דברים שלא ראוי לעשות מהם בדיחה ובפרט כשמדובר באמונתם התמימה של רבים מבנ"י וביניהם - כפי שציינתי לעיל - גם כו"כ מהקרובים אליו, המאמינים, כי האוהל הק' הוא מקום מסוגל לתפילות "און דא איז ער") בכל אופן לשאלתך, כתבתי ערך על האוהל הק' ובכוונה לא הזכרתי שם תארי הסתלקות, (למרות שלדעתי עצם הזכרת שמו הק' של כ"ק אדמו"ר, במקום רשמי, ללא התארים המתאימים לאחר ההסתלקות הוא חילול ה' עצום וכפי שרואים במוחש היחס לעניין זה בקרב רבים מבנ"י ובפרט בחוגי החרדיים) ע"מ שלא תהיה עילה למחקו, בערך הופיעו עובדות בלבד, דהיינו, העובדה כי באוהל הק' טמונים כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע וכ"ק אדמו"ר, כמו כן, הופיעה העובדה, כי כ"ק אדמו"ר נהג לפקוד את המקום מס' פעמים בשבוע למשך שעות רבות, בנוסף הופיע תיאור המבנה (והחדר ששימש את כ"ק אדמו"ר) והעובדה כי לאחר ג' תמוז ה'תשנ"ד הוקם מבנה ע"י הציון ובית חב"ד בהנהלת ר' אבא שי' רעפסון, לצערי הצנזור הראשי chabadnik מחק את הערך, תוך התעלמות מרוב מוחלט של חסידי חב"ד ומכל רבני אנ"ש ללא יוצא מן הכלל, הצנזור הנ"ל אף לא ניסה לערוך את הערך בצורה שונה שתתאים גם למיעוט הקיצוני שלצערינו מחרים לע"ע את האוהל הק', התנהגות זו מצד הצנזור המדובר היא שיטתית ונעשית כבר לאורך שנים לסיכום טענותיי, הבדיחה המכונה "חב"דפדיה, פוסחת על שתי הסעיפים, ואינה מוכנה לכתוב על האוהל הק' בשום אופן, גם לא בצורה שמחרימי האוהל מתייחסים אליו (כנראה שבכל זאת המיזם מעוניין להשאר בלב הקונצנזוס והמנהלים יודעים שאם יכתבו כנ"ל על האוהל, הם יתוייגו מייד כקיצונים) למרות גישה זו שכנ"ל מייצגת מיעוט שולי עד זניח בחב"ד, נוטלת לעצמה ה"חב"דפדיה" את השם חב"ד ללא סמכות וללא אישור, כא' ממפעילי המיזם נדרש ממך לעשות משהו לתיקון העוול (לצערי הצנזור  chabadnik מתחמק לע"ע מהסבר ובמקום להגיב הוא מוחק את הדברים שאני כותב וחוסם אותי כל פעם למספר ימים (דבר שלע"ע לא הועיל לו), תקוותי שתואיל לעשות משהו בנדון--[[משתמש:מנחם ציון|מנחם ציון]] 23:21 7 מאי 2009
'''האוהל הק'''' הוא המקום בו נטמנו כ"ק [[אדמו"ר הריי"צ]] נ"ע וכ"ק [[הרבי|אדמו"ר]], האוהל שוכן בבית העלמין "מונטיפיורי" שברובע קווינס בניו יורק .
מצו"ב ערך נוסף שכתבתי ותשפוט אתה האם מה כתוב בו נכנס להגדרה "קונוטציה שלילית" או שכמעט כל חב"דניק היה חותם עליו.
== האוהל ==
כ"ק אדמו"ר נהג לפקוד את המקום בקביעות בימים ראשון וחמישי בכל שבוע (ובשנים האחרונות לאחר שהחל מעמד [[חלוקת דולרים|חלוקת הדולרים]], בימי שני וחמישי), בערבי ר"ח ובימי הההילולא של רבותינו נשיאינו, שם היה קורא כ"ק אדמו"ר את הפ"נים ורבים מהמכתבים שקיבל.
האוהל נבנה, בהוראת הרבי, ללא קורת גג על מנת שגם כוהנים יוכלו להשתטח במקום, כמו כן נבנתה  מעין מחיצה בין מקום המצבות למקום שבו מתפללים הפוקדים את המקום.
לפני ג' תמוז ה'תשנ"ד היה במקום חדר מיוחד ששימש את כ"ק אדמו"ר בעת ששהה במקום, החדר נשרף בחודש אדר שני ה'תשנ"ב.
לאחר ג' תמוז ה'תשנ"ד הוקם בסמיכות למקום מאהל גדול ובו בית כנסת ואיזור לכתיבת פ"נים, כמו כן, נפתחו במקום ישיבה, בית חב"ד, מקווה ו"חדר" המנוהלים ע"י ר' אבא רעפסון.
את המקום פוקדים רבבות יהודים, מרחבי העולם כולו, שרואים במקום ישועות.
== מעלת  ההשתטחות ==
במעלת ההשתטחות בקברי צדיקים, מבאר כ"ק [[אדמו"ר האמצעי]] ב[[קונטרס ההשתטחות]] כי בהשתטחות בקברו של צדיק שאותו הכיר בחייו והיה מקושר אליו "מתקשרים בחינת ה[[יחידה]] שלו בבחינת היחידה של הצדיק",
רבים  למדו מדברים אלו, כי לההשתטחות מעלה כשל [[יחידות]].
כ"ק אדמו"ר דיבר פעמים רבות על מעלתו של האוהל הק' וההשתטחות בו ומהם: בשיחת יו"ד שבט ה'תשי"ד ביאר הרבי את מעלת ההשתטחות באוהל ואמר כי למקום יש קדושה כמו בארץ ישראל. באותה שיחה אמר כ"ק אדמו"ר כי כאשר יודע היצר הרע כי באפשרותו של האדם להשתטח באוהל זה עצמו מחליש את תקפו כיון ש"יש לו פת בסלו".
בא' השיחות אמר כ"ק אדמו"ר כי "האוהל של הרבי הוא בקו השמחה".
הרבי אמר כי אלו הכותבים לרבי ומניחים את המכתב באוהל מתוך התקשרות אמיתית ובאמונה כי הרבי קורא את המכתב הרי הרבי ימצא את הדרך לענות להם.
הרבי אמר לרב שלמה גורן, כי, האוהל הוא כמו חלק מ[[770]], כמו כן, אמר הרבי לרב גורן, כי אחת הסיבות שהוא אינו עולה לארץ, היא מאחר והוא מעוניין לפקוד את האוהל הק'. 
== מנהגי ההשתטחות ==
את חלקם של מנהגי ההשתטחות הורה הרבי עצמו לנהוג וחלקם נלמדו מאופן הנהגתו של הרבי בעת היותו באוהל.
א: באוהל נהוג לקרוא את ה[[מענה לשון]].
ב: נהוג שלא ללבוש נעלי עור בעת השהות באוהל.
ג: אלו שזכו לראות את הרבי בעיני בשר יציירו לעצמם את ציור פניו ויחשבו על כך "אז דא איז ער" (שכאן הוא).
ד: נהוג לקרוע את המכתב שמניחים באוהל ולהניחו על הציון.
ה: אין אוכלים ביום ההליכה לאוהל קודם הכניסה לאוהל, אך שותים (בדווקא).
== לקריאה נוספת ==
[[השתטחות]]
[[אדמו"ר הריי"צ]]
[[אדמו"ר שליט"א]]
[[יחידות]]
[[פ"נ]]
[[קטגוריה:אדמו"ר שליט"א]] [[קטגוריה:ערכים חב"דיים]] [[770]]
60

עריכות