נשמות ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  5 באוגוסט 2016
מ
החלפת טקסט – " משל " ב־" משל "
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ")
מ (החלפת טקסט – " משל " ב־" משל ")
שורה 10: שורה 10:
וזהו מה שאמרו רז"ל: "במי נמלך בנשמותיהן של צדיקים". שעניין ההמלכה שייך על גילוי האור, האם יהיה גילוי, ולא רק האור שבשביל ה[[עולמות]] אלא אפילו אור לעצמו. ומכך שנמלך בנשמותיהם של צדיקים מובן שנשמות ישראל הם למעלה מכל גילוי איזה שיהיה. וזהו מה שנאמר כי "ישראל עלו במחשבה".
וזהו מה שאמרו רז"ל: "במי נמלך בנשמותיהן של צדיקים". שעניין ההמלכה שייך על גילוי האור, האם יהיה גילוי, ולא רק האור שבשביל ה[[עולמות]] אלא אפילו אור לעצמו. ומכך שנמלך בנשמותיהם של צדיקים מובן שנשמות ישראל הם למעלה מכל גילוי איזה שיהיה. וזהו מה שנאמר כי "ישראל עלו במחשבה".


שורש נשמות ישראל בעצמות הוא נעלה עוד יותר מאשר שורש ה[[תורה]] בעצמות. שאף שהתורה מושרשת בעצמות, וכמו שנאמר "[[אורייתא וקודשא בריך הוא כולא חד]]", הרי שגם כשהיא נמשכת בתחתונים היא בבחינת יחוד עם העצמות ובריחוק עצום מן התחתונים. ובזה נעלה נשמות ישראל, שמושרשים בעצמות שאופן שנעשים דבר בפני עצמו, וכמו משל הבן שהוא מציאות בפני עצמו, ועל ידיהם דווקא נעשה הענין של [[דירה בתחתונים]].
שורש נשמות ישראל בעצמות הוא נעלה עוד יותר מאשר שורש ה[[תורה]] בעצמות. שאף שהתורה מושרשת בעצמות, וכמו שנאמר "[[אורייתא וקודשא בריך הוא כולא חד]]", הרי שגם כשהיא נמשכת בתחתונים היא בבחינת יחוד עם העצמות ובריחוק עצום מן התחתונים. ובזה נעלה נשמות ישראל, שמושרשים בעצמות שאופן שנעשים דבר בפני עצמו, וכמו [[משל]] הבן שהוא מציאות בפני עצמו, ועל ידיהם דווקא נעשה הענין של [[דירה בתחתונים]].


==המשכתם==
==המשכתם==