ברכת התורה שבקריאת התורה: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "אותיות" ב־" אותיות "
מ (החלפת טקסט – "עצמותו " ב־"עצמותו ")
מ (החלפת טקסט – "אותיות" ב־" אותיות ")
שורה 22: שורה 22:
שני ברכות אלו רומזים על שני מדרגות שונות.  
שני ברכות אלו רומזים על שני מדרגות שונות.  


קודם קריאת התורה אומר '''אשר בחר בנו מכל העמים ונתן''' כו'. ברכה זו מברכים על הענין של [[קבלת התורה]] שהוא מצד המשפיע, שבחר ב[[כנסת ישראל]], ורצה ליתן להם [[תורה|התורה]] הקדומה שב[[עצמותו]] ממש, ואז דוקא יכולה כל [[נשמה]] פרטית לקרוא ב[[אותיות]] [[תורה שבכתב]] ו[[תורה שבעל פה|שבעל פה]], לידבק [[נפש אלקית|נפשו]] באות המיוחד, לשרש נשמתו למעלה בעצמות.
קודם קריאת התורה אומר '''אשר בחר בנו מכל העמים ונתן''' כו'. ברכה זו מברכים על הענין של [[קבלת התורה]] שהוא מצד המשפיע, שבחר ב[[כנסת ישראל]], ורצה ליתן להם [[תורה|התורה]] הקדומה שב[[עצמותו]] ממש, ואז דוקא יכולה כל [[נשמה]] פרטית לקרוא ב [[אותיות]] [[תורה שבכתב]] ו[[תורה שבעל פה|שבעל פה]], לידבק [[נפש אלקית|נפשו]] באות המיוחד, לשרש נשמתו למעלה בעצמות.


ואחר קריאתו, שקבל שפע [[חיות]] נשמתו מאותיות התורה, מברך '''אשר נתן לנו''' כו', שכבר נתן לנו ונתקבל בתוכנו, והוא מה שאומרים '''וחיי עולם כבר נטע בתוכנו''', שזהו ענין קבלת התורה שנתקבל בהם להיות בחינת [[כלי]], בית קיבול ממש לתורה, שזהו מצד שרש בחינת המקבל - שיכול להיות כלי קבול.  
ואחר קריאתו, שקבל שפע [[חיות]] נשמתו מאותיות התורה, מברך '''אשר נתן לנו''' כו', שכבר נתן לנו ונתקבל בתוכנו, והוא מה שאומרים '''וחיי עולם כבר נטע בתוכנו''', שזהו ענין קבלת התורה שנתקבל בהם להיות בחינת [[כלי]], בית קיבול ממש לתורה, שזהו מצד שרש בחינת המקבל - שיכול להיות כלי קבול.