מרכבה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 2 בתים ,  3 באוגוסט 2016
מ
החלפת טקסט – "אותיות" ב־" אותיות "
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ")
מ (החלפת טקסט – "אותיות" ב־" אותיות ")
שורה 28: שורה 28:
וכמו כן יחזקאל ראה מרכבה דיצירה ב[[אופנים]] ו[[חיות הקודש]] שהוא כתר מלכות דיצירה. והיינו בחינת בריאה שביצירה, כי בכל עולם ועולם יש בחינת [[בי"ע]].
וכמו כן יחזקאל ראה מרכבה דיצירה ב[[אופנים]] ו[[חיות הקודש]] שהוא כתר מלכות דיצירה. והיינו בחינת בריאה שביצירה, כי בכל עולם ועולם יש בחינת [[בי"ע]].


וזכריה ראה מרכבה דעשיה, ששם מאיר כתר מלכות דעשיה. שהם בחינת[[אותיות]] ולכן ראה בסוסים כי סוסים הם אותיות, ואותיות הם בחינת דומם והיינו לפי שעולם העשיה לגבי יצירה הוא כערך דומם לגבי צומח.
וזכריה ראה מרכבה דעשיה, ששם מאיר כתר מלכות דעשיה. שהם בחינת [[אותיות]] ולכן ראה בסוסים כי סוסים הם אותיות, ואותיות הם בחינת דומם והיינו לפי שעולם העשיה לגבי יצירה הוא כערך דומם לגבי צומח.


מפסולת [[מרכבה דעשיה]] נמשכים כל ההשפעות הגשמיות של עולם הזה. מ[[פני נשר]] שב[[מרכבה דעשיה]] נמשכים על ידי השתלשלות העופות שבעולם הזה. [[פני אריה]] שבמרכבה הוא שורש החיות של החיות בעולם הזה. מ[[פני שור]] שב[[מרכבה דעשיה]] נמשך בריבוי השתלשלויות להיות שורש לנפש הבהמות, ומשם נמשך [[נפש הבהמית]] של האדם. ומבחינת אדם שעל הכסא נמשך [[נפש]] אלוקית שבאדם.
מפסולת [[מרכבה דעשיה]] נמשכים כל ההשפעות הגשמיות של עולם הזה. מ[[פני נשר]] שב[[מרכבה דעשיה]] נמשכים על ידי השתלשלות העופות שבעולם הזה. [[פני אריה]] שבמרכבה הוא שורש החיות של החיות בעולם הזה. מ[[פני שור]] שב[[מרכבה דעשיה]] נמשך בריבוי השתלשלויות להיות שורש לנפש הבהמות, ומשם נמשך [[נפש הבהמית]] של האדם. ומבחינת אדם שעל הכסא נמשך [[נפש]] אלוקית שבאדם.