החיינו א-ל (ניגון): הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – " . " ב־". "
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
מ (החלפת טקסט – " . " ב־". ")
שורה 54: שורה 54:


ומכיון שמלך המשיח פועל עוד קודם התגלותו{{הערה|1=לקוטי שיחות חלק י"ח פרשת בלק (ב), פרשת תזריע מצורע תנש"א ס"ח. ועוד. וראה בהרחבה ב'קונטרס התגלות משיח' לרב [[שלום דובער וולף (צפת)|שלום דובער וולף]].}} '''והוא בא''' כבר בלשון עבר, '''ועד קט יתעלה''' ועוד זמן קצר יתעלה ממדרגת '[[חזקת משיח]]' למדרגת '[[משיח ודאי]]',
ומכיון שמלך המשיח פועל עוד קודם התגלותו{{הערה|1=לקוטי שיחות חלק י"ח פרשת בלק (ב), פרשת תזריע מצורע תנש"א ס"ח. ועוד. וראה בהרחבה ב'קונטרס התגלות משיח' לרב [[שלום דובער וולף (צפת)|שלום דובער וולף]].}} '''והוא בא''' כבר בלשון עבר, '''ועד קט יתעלה''' ועוד זמן קצר יתעלה ממדרגת '[[חזקת משיח]]' למדרגת '[[משיח ודאי]]',
:וזה יקרה כאשר '''נצחונו חיש יתגלה''', שהרי התגלותו כמשיח תלויה בכך שינצח כל האומות{{הערה|רמב"ם הלכות מלכים פרק י"א הלכה ד': "אם עשה והצליח, ונצח כל האומות . . הרי זה משיח ודאי".}}
:וזה יקרה כאשר '''נצחונו חיש יתגלה''', שהרי התגלותו כמשיח תלויה בכך שינצח כל האומות{{הערה|רמב"ם הלכות מלכים פרק י"א הלכה ד': "אם עשה והצליח, ונצח כל האומות. . הרי זה משיח ודאי".}}


אלא שהיות ויתכן והדבר יארך זמן, אנו מבקשים: '''חזקנו א-ל עד בואו''' של משיח
אלא שהיות ויתכן והדבר יארך זמן, אנו מבקשים: '''חזקנו א-ל עד בואו''' של משיח
שורה 62: שורה 62:
:ונזכה לספר על חלק ממה שיארע '''מחבלי המשיח'''{{הערה|גאולת עם ישראל משולה ללידה, וכמו שהאשה סובלת [[יסורים]] נוראיים בחבלי הלידה ברגעים האחרונים שקודם יציאת התינוק לאויר העולם, כך גם בני ישראל יעברו טלטלות קשות ונוראות בערב הגאולה, המכונים בספרות התורנית בשם 'חבלי משיח', על יסוד הפסוק בישעיה העוסק בנבואות הגאולה (כו, יז): "כמו הרה תקריב ללדת, תחיל תזעק בחבליה".}}, וכמו שמפרט בסיום השיר, שנזכה לספר כיצד
:ונזכה לספר על חלק ממה שיארע '''מחבלי המשיח'''{{הערה|גאולת עם ישראל משולה ללידה, וכמו שהאשה סובלת [[יסורים]] נוראיים בחבלי הלידה ברגעים האחרונים שקודם יציאת התינוק לאויר העולם, כך גם בני ישראל יעברו טלטלות קשות ונוראות בערב הגאולה, המכונים בספרות התורנית בשם 'חבלי משיח', על יסוד הפסוק בישעיה העוסק בנבואות הגאולה (כו, יז): "כמו הרה תקריב ללדת, תחיל תזעק בחבליה".}}, וכמו שמפרט בסיום השיר, שנזכה לספר כיצד


אומות העולם המכונים '''תקיפים'''{{הערה|ראה ברד"ק על תהלים (כב, יג): "סבבוני פרים - והוא משל לאויבים הדשנים והתקיפים והרשעים".}}, יאבדו מהעולם ו'''ירדו דומה'''{{הערה|וכמו שכתוב בתהלים (קטו, יז): "לא המתים יהללו. . ולא כל יורדי דומה", וכמו שפירשו מפרשי המקרא שהוא "מקום כריתות וארץ גזירה" (אבן עזרא), וכן "הקבר שהגוף בו כמו אבן" (רד"ק).}}.  
אומות העולם המכונים '''תקיפים'''{{הערה|ראה ברד"ק על תהלים (כב, יג): "סבבוני פרים - והוא משל לאויבים הדשנים והתקיפים והרשעים".}}, יאבדו מהעולם ו'''ירדו דומה'''{{הערה|וכמו שכתוב בתהלים (קטו, יז): "לא המתים יהללו.. ולא כל יורדי דומה", וכמו שפירשו מפרשי המקרא שהוא "מקום כריתות וארץ גזירה" (אבן עזרא), וכן "הקבר שהגוף בו כמו אבן" (רד"ק).}}.  
: ונזכה לספר כיצד מבין כל השבעים אומות רק '''אותנו השאיר לאומה'''
: ונזכה לספר כיצד מבין כל השבעים אומות רק '''אותנו השאיר לאומה'''