12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "בשבת " ב־"בשבת ") |
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ") |
||
שורה 43: | שורה 43: | ||
:נוסף על כך: | :נוסף על כך: | ||
לאחרי קבלת פני המלך מתחדש אצל המקבלים בעבודתם גם עבודת [[אהבת ה']] משום שבגילוי פני המלך מודגש בעיקר הקירוב של [[הקב"ה]] לבני ישראל וזה מעורר את הקירוב מצד עבודת היהודי לקב"ה.{{הערה|אמנם עיקר העבודה הוא עבודת ה'יראה' - קבלת פני המלך שהוא דווקא שייך לעבודה של 'אני' לדודי. (מאמר אני לדודי [[תשל"ב]] שם).}} ובזה גופה שתי דרגות "[[אהבה זוטא]]" המתעורר על ידי הקירוב הראשון "מקבל את כולם בסבר פנים יפות" ולאחרי זה ה"[[אהבה רבה]]" המתעורר על ידי הדרגה השנייה "ומראה פנים שוחקות לכולם" (וכל זה הקדמה והכנה לעבודת | לאחרי קבלת פני המלך מתחדש אצל המקבלים בעבודתם גם עבודת [[אהבת ה']] משום שבגילוי פני המלך מודגש בעיקר הקירוב של [[הקב"ה]] לבני ישראל וזה מעורר את הקירוב מצד עבודת היהודי לקב"ה.{{הערה|אמנם עיקר העבודה הוא עבודת ה'יראה' - קבלת פני המלך שהוא דווקא שייך לעבודה של 'אני' לדודי. (מאמר אני לדודי [[תשל"ב]] שם).}} ובזה גופה שתי דרגות "[[אהבה זוטא]]" המתעורר על ידי הקירוב הראשון "מקבל את כולם בסבר פנים יפות" ולאחרי זה ה"[[אהבה רבה]]" המתעורר על ידי הדרגה השנייה "ומראה פנים שוחקות לכולם" (וכל זה הקדמה והכנה לעבודת [[ראש השנה]] שהיא בהיכל מלכותו שעניינה "[[יראה עילאה]]" משום שלפני עבודה זו צריך להיות כל הדרגות ובסדר זה: יראה תתאה - אהבה זוטא - אהבה רבה - ולאחרי זה יראה עילאה.{{מקור|חשוב להביא מקור הראשון לזה.}}){{הערה|מאמר דיבור המתחיל אני לדודי [[תשל"ב]] - ספר המאמרים מלוקט חלק ג {{מקור}}.}} | ||
===הוספת אדמו"ר הריי"צ=== | ===הוספת אדמו"ר הריי"צ=== |