אהבה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 8 בתים ,  28 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – "ה' אחד" ב־"ה' אחד"
מ (החלפת טקסט – "אדם הראשון" ב־"אדם הראשון")
מ (החלפת טקסט – "ה' אחד" ב־"ה' אחד")
שורה 111: שורה 111:
==ההתכללות שבה==
==ההתכללות שבה==


באהבה טבעית שבנפש הא-לקית, כלולה גם יראה, והיינו, שמפני אהבה זו ורצון זה - לידבק בשרשה ומקורה [[אור אין סוף]] ב"ה, היא יראה ומפחדת בטבעה מנגוע בקצה טומאת עבודה זרה ח"ו שהיא נגד אמונת ה' אחד.
באהבה טבעית שבנפש הא-לקית, כלולה גם יראה, והיינו, שמפני אהבה זו ורצון זה - לידבק בשרשה ומקורה [[אור אין סוף]] ב"ה, היא יראה ומפחדת בטבעה מנגוע בקצה טומאת עבודה זרה ח"ו שהיא נגד אמונת [[ה' אחד]].


כלומר, שנזהר מאד מטומאת עבודה זרה - אפילו בלבושיה החיצונים (בלבד) של כוחות הנפש, שהם [[דיבור (לבוש)|דיבור]] ו[[מעשה (לבוש)|מעשה]], וכל-שכן ב[[מחשבה (לבוש)|מחשבה]].
כלומר, שנזהר מאד מטומאת עבודה זרה - אפילו בלבושיה החיצונים (בלבד) של כוחות הנפש, שהם [[דיבור (לבוש)|דיבור]] ו[[מעשה (לבוש)|מעשה]], וכל-שכן ב[[מחשבה (לבוש)|מחשבה]].


זאת אומרת שהיהודי ירא להוציא מפיו איזה דיבור כל-שהוא הנוגד את האמונה בה' אחד - גם כשאין פיו ולבו שוין, אלא אפילו אם לבו שלם באמונת ה'. וכן ירא ונזהר שלא לעשות מעשה כל-שהוא נגד האמונה, כגון להשתחוות לעבודה זרה אפילו רק למראית עין.
זאת אומרת שהיהודי ירא להוציא מפיו איזה דיבור כל-שהוא הנוגד את האמונה ב[[ה' אחד]] - גם כשאין פיו ולבו שוין, אלא אפילו אם לבו שלם באמונת ה'. וכן ירא ונזהר שלא לעשות מעשה כל-שהוא נגד האמונה, כגון להשתחוות לעבודה זרה אפילו רק למראית עין.


==ענינה==
==ענינה==