מרור: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  28 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – "ה' אחד" ב־"ה' אחד"
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר הזקן " ב־"אדמו"ר הזקן ")
מ (החלפת טקסט – "ה' אחד" ב־"ה' אחד")
שורה 5: שורה 5:
על פי ה[[הלכה]] צריך שיטעם טעם מרור ואם בלע מרור לא יצא.  
על פי ה[[הלכה]] צריך שיטעם טעם מרור ואם בלע מרור לא יצא.  


והענין הוא כי אי אפשר לבא לבחינת [[ביטול]] [[רצון]] מכל וכל שהיא בחינת ה[[מצה]], כי אם על ידי בחינת ה[[מרירות]], שיתמרמר בנפשו ויטעום טעם מרירות על עוצם ריחוקו מה' אחד.  
והענין הוא כי אי אפשר לבא לבחינת [[ביטול]] [[רצון]] מכל וכל שהיא בחינת ה[[מצה]], כי אם על ידי בחינת ה[[מרירות]], שיתמרמר בנפשו ויטעום טעם מרירות על עוצם ריחוקו מ[[ה' אחד]].  


ידוע גם, שאת המרור יש להניחו באמצע הקערה, מכיון שהוא בבחינת [[קו האמצעי]], שהוא בחינת ה[[תפארת|ת"ת]], כידוע, ולכאורה יש לתמוה, שהרי המרור הוא בחינת [[מרירות]] ו[[כעס]] ומריבה כנ"ל, שבא מבחינת קו השמאל שהוא בחינת הגבורות כידוע.  
ידוע גם, שאת המרור יש להניחו באמצע הקערה, מכיון שהוא בבחינת [[קו האמצעי]], שהוא בחינת ה[[תפארת|ת"ת]], כידוע, ולכאורה יש לתמוה, שהרי המרור הוא בחינת [[מרירות]] ו[[כעס]] ומריבה כנ"ל, שבא מבחינת קו השמאל שהוא בחינת הגבורות כידוע.