שושבינא דמטרוניתא: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "הקדוש ברוך הוא " ב־"הקדוש ברוך הוא "
מ (החלפת טקסט – "נשמות " ב־"נשמות ")
מ (החלפת טקסט – "הקדוש ברוך הוא " ב־"הקדוש ברוך הוא ")
שורה 3: שורה 3:
מקור הביטוי הוא בספר ה[[זוהר]]{{הערה|זוהר ח"ג, דף כ ע"א: "אמרו מארי מתניתין, משה שושבינא דמלכא הוה, ודא תפארת, מתמן סנהדרי גדולה, אהרן שושבינא דמטרוניתא, ודא מלכות, ה"א, זעירא קרינן לה". וכן במקומות נוספים.}}, שם מתואר אהרון הכהן כ[[שושבינין|שושבין]] המוליך את הכלה לחופה, ו[[משה רבינו]] כ[[שושבינין|שושבין]] המוליך את החתן.
מקור הביטוי הוא בספר ה[[זוהר]]{{הערה|זוהר ח"ג, דף כ ע"א: "אמרו מארי מתניתין, משה שושבינא דמלכא הוה, ודא תפארת, מתמן סנהדרי גדולה, אהרן שושבינא דמטרוניתא, ודא מלכות, ה"א, זעירא קרינן לה". וכן במקומות נוספים.}}, שם מתואר אהרון הכהן כ[[שושבינין|שושבין]] המוליך את הכלה לחופה, ו[[משה רבינו]] כ[[שושבינין|שושבין]] המוליך את החתן.


ביטוי זה, מקביל להתייחסות הכללית לקשר בין [[בני ישראל]] ו[[הקב"ה]], שנמשל לקשר שבין חתן וכלה. כמו שבמעמד החופה ישנם שושבינים המוליכים את החתן לקראת הכלה, וישנם שושבינים המוליכים את הכלה לקראת החתן, כך גם ב'חתונה' של הקדוש ברוך הוא ובני ישראל, תפקידו של אהרן הכהן הוא לרומם את בני ישראל, ו'להוליך' אותם אל החתן - הקדוש ברוך הוא.
ביטוי זה, מקביל להתייחסות הכללית לקשר בין [[בני ישראל]] ו[[הקב"ה]], שנמשל לקשר שבין חתן וכלה. כמו שבמעמד החופה ישנם שושבינים המוליכים את החתן לקראת הכלה, וישנם שושבינים המוליכים את הכלה לקראת החתן, כך גם ב'חתונה' של [[הקדוש ברוך הוא]] ובני ישראל, תפקידו של אהרן הכהן הוא לרומם את בני ישראל, ו'להוליך' אותם אל החתן - הקדוש ברוך הוא.


אהרון, נקרא בשם 'שושבינא דמטרוניתא' שפירושו הוא 'שושבין המלכה'{{הערה|1=להרחבה, ראו [http://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/15/3a.htm [[לקוטי תורה]] במדבר, דף ג עמוד א].}}, היות שתפקידו הוא להעלות ולרומם את בני ישראל (המשולים לכלה) מלמטה למעלה.
אהרון, נקרא בשם 'שושבינא דמטרוניתא' שפירושו הוא 'שושבין המלכה'{{הערה|1=להרחבה, ראו [http://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/15/3a.htm [[לקוטי תורה]] במדבר, דף ג עמוד א].}}, היות שתפקידו הוא להעלות ולרומם את בני ישראל (המשולים לכלה) מלמטה למעלה.
14,699

עריכות