14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – "מלאכים " ב־"מלאכים ") |
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ") תגית: עריכה ממכשיר נייד |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{שמות}}שם '''צבאו"ת''' הוא אחד מ[[שמות הוי"ה|שבעה שמות שאינם נמחקים]]{{הערת שוליים|רמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ו' הלכה ב'}}. שם זה נאמר לראשונה על ידי חנה, והוא מצוי ביותר בנביאים. | {{שמות}}שם '''צבאו"ת''' הוא אחד מ[[שמות הוי"ה|שבעה שמות שאינם נמחקים]]{{הערת שוליים|רמב"ם הלכות יסודי התורה פרק ו' הלכה ב'}}. שם זה נאמר לראשונה על ידי חנה, והוא מצוי ביותר בנביאים. | ||
בקבלה מבואר כי שם זה מכוון כנגד ספירות [[נצח והוד]]. שבהלבשות של הקב"ה במידות [[נצח והוד]] נקרא הוא בשם [[צבאו"ת]], ועל ידי שם זה הוא ענין ה[[נבואה]]. | בקבלה מבואר כי שם זה מכוון כנגד ספירות [[נצח והוד]]. שבהלבשות של [[הקב"ה]] במידות [[נצח והוד]] נקרא הוא בשם [[צבאו"ת]], ועל ידי שם זה הוא ענין ה[[נבואה]]. | ||
==עניינו== | ==עניינו== | ||
אמרו חז"ל, כי מיום שברא הקב"ה את עולמו, לא היה אדם שקראו | אמרו חז"ל, כי מיום שברא [[הקב"ה]] את עולמו, לא היה אדם שקראו ל[[הקב"ה]] צבאו"ת עד שבאת חנה וקראתו צבאו"ת. ששם זה אינו נזכר בחמישה חומשי תורה, ולא בספר יהושע ושופטים, אלא רק בספרי הנביאים. | ||
==בבחינת נצח והוד== | ==בבחינת נצח והוד== | ||
מבואר כי השמות של הקב"ה מכוונים כנגד ה[[ספירות]] של [[עולם האצילות]], שכל שם מכוון כנגד ספירה אחרת. ושם צבאו"ת הוא כנגד ספירות [[נצח והוד]] של עולם האצילות. שכאשר מתלבש הקב"ה במידות נצח והוד, להשפיע ל[[עולמות]] במידה זאת, אזי נקרא הוא בשם צבאו"ת. | מבואר כי השמות של [[הקב"ה]] מכוונים כנגד ה[[ספירות]] של [[עולם האצילות]], שכל שם מכוון כנגד ספירה אחרת. ושם צבאו"ת הוא כנגד ספירות [[נצח והוד]] של עולם האצילות. שכאשר מתלבש [[הקב"ה]] במידות נצח והוד, להשפיע ל[[עולמות]] במידה זאת, אזי נקרא הוא בשם צבאו"ת. | ||
ענין ספירות [[נצח והוד]] הוא כי הם "לבר מגופא" שהם כנגד שני ירכין, וענינם הוא השפעה החוצה. וענין של ספירות נצח והוד של [[עולם האצילות]] הוא לרדת ולהחיות את עולמות [[בי"ע]]. | ענין ספירות [[נצח והוד]] הוא כי הם "לבר מגופא" שהם כנגד שני ירכין, וענינם הוא השפעה החוצה. וענין של ספירות נצח והוד של [[עולם האצילות]] הוא לרדת ולהחיות את עולמות [[בי"ע]]. | ||
שורה 16: | שורה 16: | ||
שם צבאו"ת עניינו אות הוא בצבא שלו, כלומר שכל צבאי צבאות של ה[[מלאכים]] שלמטה אלף אלפים לגדוד אחד ולגדודיו אין מספר, כולם הם מתהוים ומקבלים חיות רק מאות אחת. | שם צבאו"ת עניינו אות הוא בצבא שלו, כלומר שכל צבאי צבאות של ה[[מלאכים]] שלמטה אלף אלפים לגדוד אחד ולגדודיו אין מספר, כולם הם מתהוים ומקבלים חיות רק מאות אחת. | ||
הנה אמרו רובתינו על חנה, מיום שברא הקב"ה את עולמו לא היה אדם שקראו | הנה אמרו רובתינו על חנה, מיום שברא [[הקב"ה]] את עולמו לא היה אדם שקראו ל[[הקב"ה]] צבאות עד שבאת חנה כו'. דהיינו שהיא פתחה תחלה לקרות [[הקב"ה]] הוי"ה צבאות ואמר [[הקב"ה]] עתיד בן שלך לפתוח בנבואה בשם זה כמו שכתוב ויאמר שמואל כה אמר ה' צבאות פקדתי כו'. והנביאים האחרונים נבאו בשם זה ובפרט חגי זכרי' ומלאכי יותר מכולן | ||
==טעם שנזקקו לשם זה== | ==טעם שנזקקו לשם זה== |
עריכות