תורה חדשה מאתי תצא: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "הקדוש ברוך הוא " ב־"הקדוש ברוך הוא "
מ (החלפת טקסט – "הקדוש ברוך הוא " ב־"הקדוש ברוך הוא ")
שורה 1: שורה 1:
בישעיה הנביא נאמר: "כי תורה מאתי תצא". חכמינו דרשו על הפסוק, כי לעתיד לבוא, "'''תורה חדשה מאתי תצא'''" - חידוש תורה מאתי תצא. במקום אחר "עתיד הקדוש ברוך הוא להיות יושב ודורש תורה חדשה שעתיד ליתן על ידי [[משיח]]", אותה תורה תהיה מופלאה ומיוחדת, עד כי "תורה שאדם למד בעולם הזה, הבל היא לפני תורתו של משיח".  
בישעיה הנביא נאמר: "כי תורה מאתי תצא". חכמינו דרשו על הפסוק, כי לעתיד לבוא, "'''תורה חדשה מאתי תצא'''" - חידוש תורה מאתי תצא. במקום אחר "עתיד [[הקדוש ברוך הוא]] להיות יושב ודורש תורה חדשה שעתיד ליתן על ידי [[משיח]]", אותה תורה תהיה מופלאה ומיוחדת, עד כי "תורה שאדם למד בעולם הזה, הבל היא לפני תורתו של משיח".  


משמעות הדברים היא לא שיתחולל מעמד חדש של [[מתן תורה]]. "מתן תורה לא יהיה שוב", כלשונה של תורת החסידות. אלא שלעתיד המשיח יגלה רבדים חדשי ועמוקים בתורה ויפרש לעם מסודותיה הטמירים והנעלמים, הבסיס יהיה התורה הקיימת, אלא שהמשיח יקרום לה עור וגידים חדשים לגמרי.  
משמעות הדברים היא לא שיתחולל מעמד חדש של [[מתן תורה]]. "מתן תורה לא יהיה שוב", כלשונה של תורת החסידות. אלא שלעתיד המשיח יגלה רבדים חדשי ועמוקים בתורה ויפרש לעם מסודותיה הטמירים והנעלמים, הבסיס יהיה התורה הקיימת, אלא שהמשיח יקרום לה עור וגידים חדשים לגמרי.  
==חידוש הלכות שאינם מנוגדות להלכה==
==חידוש הלכות שאינם מנוגדות להלכה==
מה שכן, צפויות להתחדש כמה הלכות, שהידועה ביותר מביניהן היא ההיתר של שחיטת שור הבר בסנפיר הלוויתן. לפי כללי השחיטה כיום זו שחיטה פסולה, אבל לעתיד - הקדוש ברוך הוא יכשירה (ביאור מקיף להיתר לשחיטה זו, ולענינים נוספים שיתחדשו בתורה החדשה - מבאר [[הרבי]] ב[[שיחה]] שיצאה ב[[קונטרס תורה חדשה מאתי תצא]]{{הערה|נדפסה ב[[ספר השיחות אדמו"ר שליט"א|ספר השיחות]] [[תנש"א]] ע' 566.}}).
מה שכן, צפויות להתחדש כמה הלכות, שהידועה ביותר מביניהן היא ההיתר של שחיטת שור הבר בסנפיר הלוויתן. לפי כללי השחיטה כיום זו שחיטה פסולה, אבל לעתיד - [[הקדוש ברוך הוא]] יכשירה (ביאור מקיף להיתר לשחיטה זו, ולענינים נוספים שיתחדשו בתורה החדשה - מבאר [[הרבי]] ב[[שיחה]] שיצאה ב[[קונטרס תורה חדשה מאתי תצא]]{{הערה|נדפסה ב[[ספר השיחות אדמו"ר שליט"א|ספר השיחות]] [[תנש"א]] ע' 566.}}).


החידושים למיניהם לא יהוו, חלילה, פריצת גבולות ההלכה, אלא כולם יהיו מעוגנים היטב בדפוסי הפסיקה. כיצד בדיוק? איננו יודעים, לבד מפרטים מסויימים, כגון: הלכה כבית שמאי, הוספת [[עיר מקלט|ערי מקלט]] ו[[שחיטת שור הבר בסנפירי הלויתן]], אותם ביאר [[הרבי]] ב[[שיחה]] הנ"ל. את שאר הפרטים נדע רק בעת הגאולה הקרובה כשנראה במימושם של החידושים על השלכותיהם, ואז נבין הכל.
החידושים למיניהם לא יהוו, חלילה, פריצת גבולות ההלכה, אלא כולם יהיו מעוגנים היטב בדפוסי הפסיקה. כיצד בדיוק? איננו יודעים, לבד מפרטים מסויימים, כגון: הלכה כבית שמאי, הוספת [[עיר מקלט|ערי מקלט]] ו[[שחיטת שור הבר בסנפירי הלויתן]], אותם ביאר [[הרבי]] ב[[שיחה]] הנ"ל. את שאר הפרטים נדע רק בעת הגאולה הקרובה כשנראה במימושם של החידושים על השלכותיהם, ואז נבין הכל.
14,699

עריכות