אומות העולם: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 12 בתים ,  22 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה "
מ (החלפת טקסט – "נשמות " ב־"נשמות ")
מ (החלפת טקסט – "הקב"ה " ב־"הקב"ה ")
שורה 40: שורה 40:
נמצא שהאלקה שהם מכירים בו אינו אלא כח עליון הבורא את הנבראים, שכדי להוות נבראים מוגבלים - צריך הבורא לצמצם עצמו ולהגביל כוחו בבריאה, הוה אומר, שכל הודאתם ואמונתם אינה אלא בכח הא-לקי המוגבל, דבר המתקבל על הדעת והשכל האנושי - בחינת ממלא כל עלמין.
נמצא שהאלקה שהם מכירים בו אינו אלא כח עליון הבורא את הנבראים, שכדי להוות נבראים מוגבלים - צריך הבורא לצמצם עצמו ולהגביל כוחו בבריאה, הוה אומר, שכל הודאתם ואמונתם אינה אלא בכח הא-לקי המוגבל, דבר המתקבל על הדעת והשכל האנושי - בחינת ממלא כל עלמין.


אבל היות הקב"ה [[סובב כל עלמין]] - בלתי בעל גבול, בזה אין הם מכירים, כי השכל האנושי אינו תופש באין-סוף. ואילו ב[[אמונה שלמעלה מטעם ודעת]] אין הם תופשים, כי אין אמונה בגויים. משום כך אמר פרעה: "לא ידעתי את [[שם הוי'|הוי']]" - סובב כל עלמין, אף על פי שידע כי "אצבע [[שם אלוקים|אלקים]] היא" - ממלא כל עלמין.
אבל היות [[הקב"ה]] [[סובב כל עלמין]] - בלתי בעל גבול, בזה אין הם מכירים, כי השכל האנושי אינו תופש באין-סוף. ואילו ב[[אמונה שלמעלה מטעם ודעת]] אין הם תופשים, כי אין אמונה בגויים. משום כך אמר פרעה: "לא ידעתי את [[שם הוי'|הוי']]" - סובב כל עלמין, אף על פי שידע כי "אצבע [[שם אלוקים|אלקים]] היא" - ממלא כל עלמין.


נמצא מכל זה, שהעמים מתחלקים על פי דעותיהם ואמונותיהם - כדלהלן:
נמצא מכל זה, שהעמים מתחלקים על פי דעותיהם ואמונותיהם - כדלהלן:
שורה 53: שורה 53:
===אמונתם בשיתוף===
===אמונתם בשיתוף===
{{ערך מורחב|שיתוף}}
{{ערך מורחב|שיתוף}}
אך מכל מקום ישנם גם חסידי אומות העולם המקיימים שבע מצוות בני נח, שהראשונה בהם היא איסור עבודה זרה, היינו שמאמינים שהקב"ה בורא העולם ומנהיגו, ומשגיח על קיומם של כל בריותיו על כל מה שיקרה להם. ומשום כך יש לאותם חסידי אומות העולם חלק ל[[עולם הבא]].
אך מכל מקום ישנם גם חסידי אומות העולם המקיימים שבע מצוות בני נח, שהראשונה בהם היא איסור עבודה זרה, היינו שמאמינים ש[[הקב]] בורא העולם ומנהיגו, ומשגיח על קיומם של כל בריותיו על כל מה שיקרה להם. ומשום כך יש לאותם חסידי אומות העולם חלק ל[[עולם הבא]].


אלא שלדעת הרמ"א באו"ח סימן קנ"ו אין אומות העולם - גם חסידיהם - מצווים על איסור ה[[שיתוף]], אף על פי שמצווים על איסור עבודה זרה.
אלא שלדעת הרמ"א באו"ח סימן קנ"ו אין אומות העולם - גם חסידיהם - מצווים על איסור ה[[שיתוף]], אף על פי שמצווים על איסור עבודה זרה.
שורה 81: שורה 81:
המלך - להיותו מורם מעם, מיוחד לא רק באישיותו הנעלה, אלא שיש לו גם כוחות והשראה רוחנית מלמעלה המסייעים לו. כמו "שרו של עשיו" או "שר של ישמעאל" ושל מצרים וכו'.
המלך - להיותו מורם מעם, מיוחד לא רק באישיותו הנעלה, אלא שיש לו גם כוחות והשראה רוחנית מלמעלה המסייעים לו. כמו "שרו של עשיו" או "שר של ישמעאל" ושל מצרים וכו'.


שרש הדברים נעוץ בעובדה כי לאמיתו של דבר, רק "לה' המלוכה ומושל בגויים", כאשר הקב"ה מתלבש ב[[ספירת המלכות]] - הריהו מלך העולם. אך כדי שמלכות ה' תתממש בעולם, מתלבשת ספירת המלכות במלך בשר ודם, שתפקידו לממש את מלכות ה' ולהמליכו בעולם.
שרש הדברים נעוץ בעובדה כי לאמיתו של דבר, רק "לה' המלוכה ומושל בגויים", כאשר [[הקב"ה]] מתלבש ב[[ספירת המלכות]] - הריהו מלך העולם. אך כדי שמלכות ה' תתממש בעולם, מתלבשת ספירת המלכות במלך בשר ודם, שתפקידו לממש את מלכות ה' ולהמליכו בעולם.


ובזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, היה זה מלך ישראל שהיה בעצמו - בטל לה' בתכלית, בקבלת עול מלכות שמים, "ומגמתו ומחשבתו להרים דת האמת ולמלאות העולם צדק" והיינו, להמליך את ה' על כל העם. והיה כלי ראוי לבטא באישיותו את מלכות ה' בעולם.
ובזמן ש[[בית המקדש]] היה קיים, היה זה מלך ישראל שהיה בעצמו - בטל לה' בתכלית, בקבלת עול מלכות שמים, "ומגמתו ומחשבתו להרים דת האמת ולמלאות העולם צדק" והיינו, להמליך את ה' על כל העם. והיה כלי ראוי לבטא באישיותו את מלכות ה' בעולם.
14,699

עריכות