14,699
עריכות
מ (←ראו גם) |
מ (החלפת טקסט – "הקדוש ברוך הוא " ב־"הקדוש ברוך הוא ") |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
==מקור הביטוי== | ==מקור הביטוי== | ||
בשעת בריאת העולם, הטוב והרע היו מופרדים זה מזה, והאדם שנברא על ידי הקדוש ברוך הוא היה תכלית השלימות ולא היה שייך בו שום מושג של רוע, והוא בכלל לא יכל להבחין בו, כמו ילד תמים שגם אם הוא רואה דבר שלילי הוא לא יודע להבחין ברוע שקיים באותו מעשה, היות ובעולמו הפנימי והתמים אין כלל מושג של רוע. | בשעת בריאת העולם, הטוב והרע היו מופרדים זה מזה, והאדם שנברא על ידי [[הקדוש ברוך הוא]] היה תכלית השלימות ולא היה שייך בו שום מושג של רוע, והוא בכלל לא יכל להבחין בו, כמו ילד תמים שגם אם הוא רואה דבר שלילי הוא לא יודע להבחין ברוע שקיים באותו מעשה, היות ובעולמו הפנימי והתמים אין כלל מושג של רוע. | ||
ברגע שהאדם התפתה על ידי הנחש הקדמוני לאכול מעץ הדעת, התווספה בו שלימות נוספת שהוא ידע פתאום להבחין בין טוב לרע, אך יחד עם השלימות שנוספה בו הוא גרם לערבוב הראשון בין הטוב לבין הרע, וממעשה זה השתלשל ערבוב בכל העולמות ובכל הנבראים בין טוב לרע, כשעל האדם מוטל לברר את הטוב מהרע, ולהפריד אותם האחד מהשני{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/adhaz/toraor/1/5c.htm תורה אור פרשת בראשית, מאמר דיבור המתחיל 'הן האדם היה כאחד ממנו', דף ה' עמוד ג'].}}. | ברגע שהאדם התפתה על ידי הנחש הקדמוני לאכול מעץ הדעת, התווספה בו שלימות נוספת שהוא ידע פתאום להבחין בין טוב לרע, אך יחד עם השלימות שנוספה בו הוא גרם לערבוב הראשון בין הטוב לבין הרע, וממעשה זה השתלשל ערבוב בכל העולמות ובכל הנבראים בין טוב לרע, כשעל האדם מוטל לברר את הטוב מהרע, ולהפריד אותם האחד מהשני{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/adhaz/toraor/1/5c.htm תורה אור פרשת בראשית, מאמר דיבור המתחיל 'הן האדם היה כאחד ממנו', דף ה' עמוד ג'].}}. |
עריכות