רב חסדא: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  19 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – " הקבלה " ב־" הקבלה "
מ (החלפת טקסט – " אדמו"ר הצמח צדק " ב־" אדמו"ר הצמח צדק ")
מ (החלפת טקסט – " הקבלה " ב־" הקבלה ")
שורה 23: שורה 23:
*בניו{{הערת שוליים|ראה מחלוקת [[רש"י]] ותו' שם אם נפטרו בצעירותם.}} : רב נחמן{{הערת שוליים|[[ב"ב]] ח' ע"א.}} מר ינוקא ומר קשישא{{הערת שוליים|שם ז ע"ב.}}, רב חנן{{הערת שוליים|[[מסכת עבודה זרה]] י"א ע"ב.}}, רב מרי ורב פנחס{{הערת שוליים|[[בבא קמא]] קי"ז ע"א.}}.
*בניו{{הערת שוליים|ראה מחלוקת [[רש"י]] ותו' שם אם נפטרו בצעירותם.}} : רב נחמן{{הערת שוליים|[[ב"ב]] ח' ע"א.}} מר ינוקא ומר קשישא{{הערת שוליים|שם ז ע"ב.}}, רב חנן{{הערת שוליים|[[מסכת עבודה זרה]] י"א ע"ב.}}, רב מרי ורב פנחס{{הערת שוליים|[[בבא קמא]] קי"ז ע"א.}}.


הוא אמר על עצמו, "לדידי עדיפא לי בנתן" כלומר אני מעדיף שיהיו לי בנות ולא בנים. לפי [[רש"י]] ההסבר הוא מכיון שבניו מתו בצעירותם או שלא היו ת"ח, אך התוספות מקשים עליו בכך שמצינו בתלמוד רשימה ארוכה של אחד עשר מבניו שהיו אמוראים, ומתרץ כי אמנם היו לו בנים חכמים אך חתניו היו גדולי הדור והן רבא ורמי בר חמא ומר עוקבא בר חמא. ב[[אור התורה]]{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=43246&hilite=dd8310ef-dc9a-419c-9211-d6ca672db1bc&st=%d7%9c%d7%93%d7%99%d7%93%d7%99+%d7%a2%d7%93%d7%99%d7%a4%d7%90+%d7%9c%d7%99 פרשת חיי שרה]}} מסביר [[אדמו"ר הצמח צדק]] כי על פי תורת הקבלה בת היא כינוי לכלי העשוי לקבל אור חדש לאין ערוך מהחוק הקצוב לקבל עולמות, וזו היא בחינת חסד, ורב חסדא היה מבחינת החסד כרמוז בשמו.
הוא אמר על עצמו, "לדידי עדיפא לי בנתן" כלומר אני מעדיף שיהיו לי בנות ולא בנים. לפי [[רש"י]] ההסבר הוא מכיון שבניו מתו בצעירותם או שלא היו ת"ח, אך התוספות מקשים עליו בכך שמצינו בתלמוד רשימה ארוכה של אחד עשר מבניו שהיו אמוראים, ומתרץ כי אמנם היו לו בנים חכמים אך חתניו היו גדולי הדור והן רבא ורמי בר חמא ומר עוקבא בר חמא. ב[[אור התורה]]{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=43246&hilite=dd8310ef-dc9a-419c-9211-d6ca672db1bc&st=%d7%9c%d7%93%d7%99%d7%93%d7%99+%d7%a2%d7%93%d7%99%d7%a4%d7%90+%d7%9c%d7%99 פרשת חיי שרה]}} מסביר [[אדמו"ר הצמח צדק]] כי על פי תורת [[הקבלה]] בת היא כינוי לכלי העשוי לקבל אור חדש לאין ערוך מהחוק הקצוב לקבל עולמות, וזו היא בחינת חסד, ורב חסדא היה מבחינת החסד כרמוז בשמו.
{{אמוראים}}
{{אמוראים}}
{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}


[[קטגוריה:אמוראים|חסדא]]
[[קטגוריה:אמוראים|חסדא]]
14,699

עריכות