14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – " שבת בראשית " ב־" שבת בראשית ") |
מ (החלפת טקסט – "משפיע " ב־"משפיע ") |
||
שורה 38: | שורה 38: | ||
[[מלך]] ישראל מגלם בעולם את מלכותו של הקב"ה. לפי שמלכותו והתנשאותו של המלך על העם תוכנה ופנימיותה מלכותו של הקב"ה והמלך הוא ממוצע בין עם ישראל להקב"ה לגלות מלכותו בעולם. ו[[ביטול]] העם למלך הוא הביטול שלהם להקב"ה וכן ה[[יראה]] שחשים מהמלך הוא יראה מהקב"ה המגלה מלכותו דרך המלך.{{הערה|"דרך מצוותיך" מצוות מינוי מלך.}}{{הערה|לקוטי שיחות חלק כ"ד עמוד 104 ואילך.}} | [[מלך]] ישראל מגלם בעולם את מלכותו של הקב"ה. לפי שמלכותו והתנשאותו של המלך על העם תוכנה ופנימיותה מלכותו של הקב"ה והמלך הוא ממוצע בין עם ישראל להקב"ה לגלות מלכותו בעולם. ו[[ביטול]] העם למלך הוא הביטול שלהם להקב"ה וכן ה[[יראה]] שחשים מהמלך הוא יראה מהקב"ה המגלה מלכותו דרך המלך.{{הערה|"דרך מצוותיך" מצוות מינוי מלך.}}{{הערה|לקוטי שיחות חלק כ"ד עמוד 104 ואילך.}} | ||
בביטול זה דרגות שונות יש שהיראה | בביטול זה דרגות שונות יש שהיראה ש[[משפיע]] המלך הוא [[יראה תתאה]] שאנשים אלו לולי המלך לא היו חשים יראה מהקב"ה כלל. אולם לאנשים בדרגות גבוהות יותר שמצד עצמם חשים יראה וביטול לה' השפעת המלך עליהם מביאתם ליראה ביטול עמוקים יותר [[יראה עילאה]]. | ||
ומכיוון שמלכותו של מלך המשיח היא התנשאות עצמית שהוא "מלך בעצם" (כנ"ל) שמלכותו לא נוצרת על ידי העם (כמלכים אחרים). לכן ביטול והעדר תפיסת העם כלפיו היא גדולה ביותר, לפיכך הוא ימלוך על עם ישראל כולו גם על הנשמות הגבוהות ביותר, לפי שעל ידי מלכותו ימשיך גם לנשמות הגבוהות דרגות גבוהות ביותר בביטול ויראת שמים.{{הערה|תורת מנחם [[התוועדות]] [[שבת בראשית]] תשמ"ב}} | ומכיוון שמלכותו של מלך המשיח היא התנשאות עצמית שהוא "מלך בעצם" (כנ"ל) שמלכותו לא נוצרת על ידי העם (כמלכים אחרים). לכן ביטול והעדר תפיסת העם כלפיו היא גדולה ביותר, לפיכך הוא ימלוך על עם ישראל כולו גם על הנשמות הגבוהות ביותר, לפי שעל ידי מלכותו ימשיך גם לנשמות הגבוהות דרגות גבוהות ביותר בביטול ויראת שמים.{{הערה|תורת מנחם [[התוועדות]] [[שבת בראשית]] תשמ"ב}} |
עריכות