ברכת התורה שבקריאת התורה: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "משפיע " ב־"משפיע "
מ (החלפת טקסט – " לימוד התורה " ב־" לימוד התורה ")
מ (החלפת טקסט – "משפיע " ב־"משפיע ")
שורה 26: שורה 26:
ואחר קריאתו, שקבל שפע [[חיות]] נשמתו מאותיות התורה, מברך '''אשר נתן לנו''' כו', שכבר נתן לנו ונתקבל בתוכנו, והוא מה שאומרים '''וחיי עולם כבר נטע בתוכנו''', שזהו ענין קבלת התורה שנתקבל בהם להיות בחינת [[כלי]], בית קיבול ממש לתורה, שזהו מצד שרש בחינת המקבל - שיכול להיות כלי קבול.  
ואחר קריאתו, שקבל שפע [[חיות]] נשמתו מאותיות התורה, מברך '''אשר נתן לנו''' כו', שכבר נתן לנו ונתקבל בתוכנו, והוא מה שאומרים '''וחיי עולם כבר נטע בתוכנו''', שזהו ענין קבלת התורה שנתקבל בהם להיות בחינת [[כלי]], בית קיבול ממש לתורה, שזהו מצד שרש בחינת המקבל - שיכול להיות כלי קבול.  


ועל אף שגם זה שנעשה בחינת כלי בית קבול הוא בא מכח המשפיע שנטע בתוכנו כו', ועל כן מברך שנית נותן התורה - שהוא זה שעושה זאת שיוכל לבא במקבלים, מכל מקום שונה נתינה זו שהיא במקבל, מאשר נתינה ראשונה הוא עצם השפע ד[[תורה]].{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]], [[שערי אורה]], [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/orah/1/2b&search=%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%AA+%D7%94%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%94 הקדמה]}}
ועל אף שגם זה שנעשה בחינת כלי בית קבול הוא בא מכח ה[[משפיע]] שנטע בתוכנו כו', ועל כן מברך שנית נותן התורה - שהוא זה שעושה זאת שיוכל לבא במקבלים, מכל מקום שונה נתינה זו שהיא במקבל, מאשר נתינה ראשונה הוא עצם השפע ד[[תורה]].{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר האמצעי]], [[שערי אורה]], [http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaam/orah/1/2b&search=%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%AA+%D7%94%D7%AA%D7%95%D7%A8%D7%94 הקדמה]}}
{{תפילה}}
{{תפילה}}


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:תפילה]]
[[קטגוריה:תפילה]]
14,699

עריכות