1,282
עריכות
(←ענינו) |
מ (הגהה, ניסוח) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''קו האמצעי''' הוא הקו השלישי מבין שלושת הקוים בהם מתפשטים ומתחלקים [[עשר הספירות|הספירות]]. קו האמצעי | '''קו האמצעי''' הוא הקו השלישי מבין שלושת הקוים בהם מתפשטים ומתחלקים [[עשר הספירות|הספירות]]. קו האמצעי הוא בין [[קו הימין]] שענינו הוא השפעה בהרחבה, ובין [[קו השמאל]] שענינו הוא השפעה בצמצום. ענינו של קו האמצעי הוא השפעה בבחינת [[רחמים]], אף למי שאין ראוי לכך. | ||
מבואר כי היכולת של קו האמצעי | מבואר כי היכולת של קו האמצעי לתווך בין [[קו הימין]] ל[[קו השמאל]] היא מכך שבקו האמצעי מתגלה [[אור]] גבוה משניהם. ולכן דווקא ב[[ספירת התפארת]] השייכת לקו האמצעי מאיר שם [[הוי"ה]] שהוא השם המיוחד, לעומת הספירות האחרות בהם מאירים השמות הפרטיים. | ||
==ענינו== | ==ענינו== | ||
קו האמצעי הוא הקו השלישי מבין שלושת | קו האמצעי הוא הקו השלישי מבין שלושת הקווים בהם מתפשטים ומתחלקים [[עשר הספירות]]. ענינו הוא המיצוע בין שני הקווים הקודמים לו, [[קו הימין]] ו[[קו השמאל]]. | ||
הספירות השייכות לקו האמצעי הם ספירות [[דתי"מ]] | הספירות השייכות לקו האמצעי הם ספירות [[דתי"מ]] = [[דעת]], [[תפארת]], [[יסוד]], [[מלכות]]. גם ספירת ה[[כתר]] שייכת לקו האמצעי. ענינם של ספירות אלו הוא שהם ממצעות ומחברות בין הספירות שנמצאות בקו הימין ובקו השמאל. | ||
*[[דעת]] היא הספירה השייכת | *[[דעת]] היא הספירה השייכת לקו האמצע מבין ספירות ה[[מוחין]], והיא הספירה המחברת ומתווכת בין ספירות [[חכמה]] ו[[בינה]]. | ||
*[[תפארת]] היא הספירה השייכת | *[[תפארת]] היא הספירה השייכת לקו האמצע מבין ספירות ה[[לב]], ספירות [[חג"ת]] = [[חכמה]], [[גבורה]], [[תפארת]]. | ||
*[[יסוד]] היא הספירה השייכת | *[[יסוד]] היא הספירה השייכת לקו האמצע מבין ספירות ההשפעה: [[נה"י]] = [[נצח]], [[הוד]], [[יסוד]]. | ||
*[[מלכות]] היא ספירה שמקבלת מכל הקווים יחד, כרמוז בפסוק "כל הנחלים הלכים אל הים", אך מזוהה דוקא עם קו האמצע בגלל שקבלתה דרך ספירת היסוד דוקא השייכת לקו האמצע, כנ"ל. | |||
==שורש הקו== | ==שורש הקו== | ||
מבואר כי היכולת של קו האמצעי | מבואר כי היכולת של קו האמצעי לתווך ולשלב בין [[קו הימין]] לבין [[קו השמאל]] נובע מכך שבשורשו הוא גבוה משני קוים אלו. ולכן דווקא בספירת ה[[תפארת]] השייכת לקו האמצעי, מאיר שם [[הוי"ה]] גם בבחינת ה[[כלי]], ולא רק בבחינת ה[[אורות]]. | ||
[[יעקב]] | [[יעקב אבינו]] הוא בבחינת קו האמצעי כי הוא המובחר שב[[אבות]], מטתו שלמה ולא יצא ממנו אף [[קליפה]]. לא כ[[אברהם]] שהוא בקו הימין יצא [[ישמעאל]], ומ[[יצחק]] שהוא ב[[קו השמאל]] יצא [[עשיו]] ורק מ[[יעקב]] שהוא בבחינת [[קו האמצעי]] שענינו הוא התיקון, לא יצא פסולת. | ||
{{ספירות}} | {{ספירות}} | ||
[[קטגוריה:קוים]] | [[קטגוריה:קוים]] |