אהבת ישראל: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  12 ביולי 2016
מ
החלפת טקסט – "נפש הבהמית " ב־"נפש הבהמית "
מ (החלפת טקסט – "התוועדות " ב־"התוועדות ")
מ (החלפת טקסט – "נפש הבהמית " ב־"נפש הבהמית ")
שורה 4: שורה 4:
==ענינה==
==ענינה==
{{ציטוט צף|[[רבינו הזקן]] כותב ב[[סידור אדמו"ר הזקן|סידורו]]: "נכון לומר קודם ה[[תפלה]] הריני מקבל עלי [[מצות עשה]] של ואהבת לרעך כמוך". זאת אומרת, אשר מצות אהבת ישראל היא שער הכניסה, אשר דרך בו יכול האדם לבוא לעמוד לפני [[ה'|ה"א]] להתפלל, בזכותה תקובל תפלת המתפלל|[[תבנית:היום יום/ב' תמוז|היום יום, ב' תמוז]]}}
{{ציטוט צף|[[רבינו הזקן]] כותב ב[[סידור אדמו"ר הזקן|סידורו]]: "נכון לומר קודם ה[[תפלה]] הריני מקבל עלי [[מצות עשה]] של ואהבת לרעך כמוך". זאת אומרת, אשר מצות אהבת ישראל היא שער הכניסה, אשר דרך בו יכול האדם לבוא לעמוד לפני [[ה'|ה"א]] להתפלל, בזכותה תקובל תפלת המתפלל|[[תבנית:היום יום/ב' תמוז|היום יום, ב' תמוז]]}}
ענין אהבת ישראל הוא מצד ה[[נפש האלוקית]]. שמצד ה[[נפש הבהמית]] לא יכול להיות אהבה אמיתית, אלא התלויה בדבר, שנפש הבהמית היא דבר נפרד. אבל מצד הנפש האלוקית, כל ישראל מאוחד ב[[כנסת ישראל]] ומצד זה יכול להיות [[אהבה]] ואחווה אמיתית ביניהם. ולכן, על ידי שמגביר את [[נפש האלוקית|נפשו האלוקית]] על [[נפש הבהמית]], ומגביר את הנפש על הגוף, יכול להגיע לידי אהבת ישראל אמיתית.
ענין אהבת ישראל הוא מצד ה[[נפש האלוקית]]. שמצד ה[[נפש הבהמית]] לא יכול להיות אהבה אמיתית, אלא התלויה בדבר, ש[[נפש הבהמית]] היא דבר נפרד. אבל מצד הנפש האלוקית, כל ישראל מאוחד ב[[כנסת ישראל]] ומצד זה יכול להיות [[אהבה]] ואחווה אמיתית ביניהם. ולכן, על ידי שמגביר את [[נפש האלוקית|נפשו האלוקית]] על [[נפש הבהמית]], ומגביר את הנפש על הגוף, יכול להגיע לידי אהבת ישראל אמיתית.


==אהבת ישראל במשנת הרבי==
==אהבת ישראל במשנת הרבי==
14,699

עריכות