קיצורים והערות (ספר): הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – " אדמו"ר הצמח צדק " ב־" אדמו"ר הצמח צדק "
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר הזקן " ב־"אדמו"ר הזקן ")
מ (החלפת טקסט – " אדמו"ר הצמח צדק " ב־" אדמו"ר הצמח צדק ")
שורה 10: שורה 10:
*קיצור תניא ב' - קיצור תניא מפרק י"א עד סוף לקוטי אמרים, בשפה עיונית ומורכבת ועוסק בעיקר בעניינם ה'קבליים' שבפרק. נוסף לכך, ממעט הקיצור לדבר על ה[[אדם]] אלא על דרגותיו. ה"קיצור" הוא בדרך כלל ארוך ולעיתים ישנו '[[ד"ה]]' אחד על ג' פרקים.
*קיצור תניא ב' - קיצור תניא מפרק י"א עד סוף לקוטי אמרים, בשפה עיונית ומורכבת ועוסק בעיקר בעניינם ה'קבליים' שבפרק. נוסף לכך, ממעט הקיצור לדבר על ה[[אדם]] אלא על דרגותיו. ה"קיצור" הוא בדרך כלל ארוך ולעיתים ישנו '[[ד"ה]]' אחד על ג' פרקים.


*הגהות - הגהות אדמו"ר הצמח צדק על ספר התניא (בעיקר על ליקוטי אמרים. יש גם על אגרת התשובה ואגרת הקודש ועל [[שער היחוד והאמונה]] ישנם רק שתי הגהות). רובם מכילים ציונים ומראי מקומות ובחלקם אף ביאורים קצרים. ישנם הגהות שבהם מספר אדמו"ר הצמח צדק מתי כתב [[אדמו"ר הזקן]] הגהות אלו.
*הגהות - הגהות [[אדמו"ר הצמח צדק]] על ספר התניא (בעיקר על ליקוטי אמרים. יש גם על אגרת התשובה ואגרת הקודש ועל [[שער היחוד והאמונה]] ישנם רק שתי הגהות). רובם מכילים ציונים ומראי מקומות ובחלקם אף ביאורים קצרים. ישנם הגהות שבהם מספר [[אדמו"ר הצמח צדק]] מתי כתב [[אדמו"ר הזקן]] הגהות אלו.


*[[מאמר]] - [[ד"ה]] 'להבין הקושיא הנזכרת בתחלת ספר התניא', המתרץ את קושיית [[אדמו"ר הזקן]] ב[[לקוטי אמרים פרק א']] יחד עם עוד מאמרי [[רז"ל]].
*[[מאמר]] - [[ד"ה]] 'להבין הקושיא הנזכרת בתחלת ספר התניא', המתרץ את קושיית [[אדמו"ר הזקן]] ב[[לקוטי אמרים פרק א']] יחד עם עוד מאמרי [[רז"ל]].
שורה 43: שורה 43:
קובץ זה נערך על ידי כ"ק אדמו"ר ויצא לראשונה בכ' מנחם-אב [[תש"ח]] לרגל היארצייט של רבי לוי יצחק.
קובץ זה נערך על ידי כ"ק אדמו"ר ויצא לראשונה בכ' מנחם-אב [[תש"ח]] לרגל היארצייט של רבי לוי יצחק.


הקובץ מכיל אוסף מכתביו של אדמו"ר הצמח צדק על ספר התניא:
הקובץ מכיל אוסף מכתביו של [[אדמו"ר הצמח צדק]] על ספר התניא:


* ב' קיצורים על התניא: האחד על 28 הפרקרים הראשונים, בלשון קלה. והשני - מפרק י"א עד סוף לקוטי אמרים, בשפה עיונית ומורכבת יותר.
* ב' קיצורים על התניא: האחד על 28 הפרקרים הראשונים, בלשון קלה. והשני - מפרק י"א עד סוף לקוטי אמרים, בשפה עיונית ומורכבת יותר.
14,699

עריכות