מעלי קבצים, highauser
8,630
עריכות
(←ימי חב"ד: עריכה, הרחבה) |
(הגהה, עריכה) |
||
שורה 12: | שורה 12: | ||
*[[תרפ"ז]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] שוחרר ממאסרו (מיום [[ט"ו סיון תרפ"ז]]) בכלא 'שפולארקה', בתנאי שיסע לעיר מקלטו [[קוסטרמה]]. | *[[תרפ"ז]] - [[אדמו"ר הריי"צ]] שוחרר ממאסרו (מיום [[ט"ו סיון תרפ"ז]]) בכלא 'שפולארקה', בתנאי שיסע לעיר מקלטו [[קוסטרמה]]. | ||
יום זה מוגדר על ידי הרבי כאתחלתא דגאולה, ורבים מחסידי חב"ד לא אומרים תחנון ביום זה | יום זה מוגדר על ידי הרבי כאתחלתא דגאולה, ורבים מחסידי חב"ד לא אומרים תחנון ביום זה | ||
*[[תשנ"ד]] - [[הרבי מלך המשיח שליט"א]] התכסה מעינינו, אך על פי דבריו מאמינים החסידים שהוא [[נצחיות חייו של הרבי|ממשיך לחיות בחיים נצחיים]]. | *'''[[תשנ"ד]] - [[הרבי מלך המשיח שליט"א]] התכסה מעינינו, אך על פי דבריו מאמינים החסידים שהוא [[נצחיות חייו של הרבי|ממשיך לחיות בחיים נצחיים]].''' | ||
בקרב חסידי חב"ד ישנם דעות שונות בכל הקשור לאירועי היום, אך החסידים מאמינים שהמצב שנוצר הוא שלב נוסף בתהליך התגלותו השלימה של [[הרבי כמלך המשיח]] - זאת בשל דבריו של הרבי כי [[הדור השביעי|דורנו]] הוא דור הגאולה ו[[נשיא הדור|נשיא דורנו]] [[שנה שמלך המשיח נגלה בה|החל להתגלות]] כ[[מלך המשיח]]{{הערה|ראה בשיחת [[דבר מלכות]] [https://drive.google.com/open?id=0B6t2zW9zs378ZlMwOHZVQjlHZ1k ש"פ בא תשנ"ב] סעיף י"ג, ובאריכות בערך המורחב [[נצחיות חייו של הרבי]].}}. | בקרב חסידי חב"ד ישנם דעות שונות בכל הקשור לאירועי היום, אך החסידים מאמינים שהמצב שנוצר הוא שלב נוסף בתהליך התגלותו השלימה של [[הרבי כמלך המשיח]] - זאת בשל דבריו של הרבי כי [[הדור השביעי|דורנו]] הוא דור הגאולה ו[[נשיא הדור|נשיא דורנו]] [[שנה שמלך המשיח נגלה בה|החל להתגלות]] כ[[מלך המשיח]]{{הערה|ראה בשיחת [[דבר מלכות]] [https://drive.google.com/open?id=0B6t2zW9zs378ZlMwOHZVQjlHZ1k ש"פ בא תשנ"ב] סעיף י"ג, ובאריכות בערך המורחב [[נצחיות חייו של הרבי]].}}. | ||
שורה 27: | שורה 27: | ||
==עניינו== | ==עניינו== | ||
ג' | הרבי מבאר פעמים רבות שבג' תמוז בפעם הראשונה (היינו בשנת תרפ"ז, אז יצא הרבי הריי"צ ממאסרו ונשלח לגלות בקוסטרמה) לא ידעו האם זהו ענין חיובי או להיפך, ובמיוחד שגלות היא "שקולה כצער מיתה"{{הערה|ראה ספר החינוך מצווה יח.}}. אך לאחר מכן, לאחר הגאולה הסופית בי"ב תמוז, התברר שיום ג' תמוז היה התחלת הגאולה. וכאשר התברר זאת, הרי זה פועל למפרע שגם ג' תמוז באותה השנה נהפך לטוב{{הערה|ראה שיחות: ש"פ חוקת תשל"ז, מוצאי ש"פ קרח ג' תמוז תשל"ח, לקוטי שיחות חלק י"ח שיחת י"ב-י"ג תמוז. ועוד.}}. | ||
יותר מכך, לג' תמוז ישנה מעלה אפילו על חג הגאולה [[י"ב תמוז]]: כיון שי"ב תמוז גילה שהירידה במאסר וגלות היתה '''לצורך''' עליה, אך הירידה עצמה נשארת דבר בלתי רצוי. אך בג' תמוז מתגלית שהירידה והגלות עצמה היא התחלה של גאולה{{הערה|שיחת ש"פ קרח, ג' תמוז תשמ"ח.}}. ולכן אף על פי שהרבי הריי"צ קבע לחג רק את י"ב-י"ג תמוז ולא את ג' תמוז (מהטעם הפשוט, שהגאולה בג' תמוז היתה גאולה פרטית שלו ועדיין לא גאולה כללית, כיוון שעדיין נמנע ממנו להפיץ את המעיינות חוצה) - עם זאת {{ציטוטון|חסידים עליהם לחוג גם את יום הג' תמוז}}{{הערה|לקוטי שיחות חלק ד' ע' 3141.}}. | |||
יום זה הוא קשור לגאולה השלימה ויש לפעול בו בכל הענינים הקשורים ל[[הפצת המעיינות חוצה]]; וגם אם מישהו יטען שהוא אינו יכול להתחיל בעניני הגאולה ביום כזה, שבו לא היה ברור בפעם הראשונה שזהו ענין של גאולה - הרי זו טעות, כיוון שלאחר הגאולה התברר למפרע שיום זה ענינו הוא גאולה, אפילו בשנה הראשונה{{הערה|שיחת ש"פ קרח, ג' תמוז תשמ"ה.}}. | |||
==קישורים חיצוניים== | ==קישורים חיצוניים== |