הכהן כמורה הוראה: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "אדמו"ר האמצעי " ב־"אדמו"ר האמצעי "
מ (החלפת טקסט – " עבודת השם" ב־" עבודת השם")
מ (החלפת טקסט – "אדמו"ר האמצעי " ב־"אדמו"ר האמצעי ")
שורה 56: שורה 56:
בחסידות חב"ד נמצא ביאורים לרוב על מעלתם של שבט לוי בכלל ושל הכהונה בפרט. החל מ[[אדמו"ר הזקן]], שהאריך לתאר את מדת החסד של אהרן הכהן<ref>ספר ליקוטי תורה, מאמר "ויפרח מטה אהרן" לפרשת קרח</ref> וגם החכמה שניתן מלמעלה אל בני הכהנים בכל הדורות -אפילו לכהנים צעירים בשנותם<ref>ספר מאמרי אדמו"ר הזקן על התורה והמועדים חלק בראשית-שמות, דף ר"י ודך רנ"ג | ובדברי רבו [[המגיד ממזריטש]] בספר '''מגיד דברו ליעקב''' -חלק 'רמזי תורה' דף צא:.</ref>.
בחסידות חב"ד נמצא ביאורים לרוב על מעלתם של שבט לוי בכלל ושל הכהונה בפרט. החל מ[[אדמו"ר הזקן]], שהאריך לתאר את מדת החסד של אהרן הכהן<ref>ספר ליקוטי תורה, מאמר "ויפרח מטה אהרן" לפרשת קרח</ref> וגם החכמה שניתן מלמעלה אל בני הכהנים בכל הדורות -אפילו לכהנים צעירים בשנותם<ref>ספר מאמרי אדמו"ר הזקן על התורה והמועדים חלק בראשית-שמות, דף ר"י ודך רנ"ג | ובדברי רבו [[המגיד ממזריטש]] בספר '''מגיד דברו ליעקב''' -חלק 'רמזי תורה' דף צא:.</ref>.


ה[[אדמו"ר האמצעי]] האריך להסביר מעלת תלמוד התורה של הכהנים עוד יותר מאביו<ref>וזאת בהתאם לאופיו להסביר באריכות את מאמרי אביו</ref>, הוא הסביר שהמשכת חכמת התורה נפעל על ידי הכהנים ותלמודם<ref>כך ניסח: וכל קדושה העליונה נמשך לבני ישראל -שהוא בחינת מלכות- על ידי הכהנים. וגם המשכת אור דתורה -שהוא שם מ"ה דחכמה עילאה- כמו שכתוב "יורו משפטיך ליעקב" -ספר מאמרי אדמו"ר האמצעי חלק בראשית</ref>, והוא גם הסביר שהעלאת נרות המנורה על ידי הכהן והקטרת הקטרת מסמל את כחו של הכהונה להמשיך רוב עונג במדת החכמה, המשכה שמביאה על העם כולו רוב שפע גשמי<ref>מאמרי אדמו"ר האמצעי "דרושי חתונה" חלק א דף קמה | ובספר מאמרי אדמו"ר האמצעי במדבר חלק ג דף תתקכ"ו מוסיף שכח זו לא ניתן לשאר שבטי ישראל</ref>, וגם בעת הגלות בזמן שאין בית המקדש<ref>מאמרי אדמו"ר האמצעי לספר במדבר חלק ג דף תתקעב.</ref>.
ה[[אדמו"ר האמצעי]] האריך להסביר מעלת תלמוד התורה של הכהנים עוד יותר מאביו<ref>וזאת בהתאם לאופיו להסביר באריכות את מאמרי אביו</ref>, הוא הסביר שהמשכת חכמת התורה נפעל על ידי הכהנים ותלמודם<ref>כך ניסח: וכל קדושה העליונה נמשך לבני ישראל -שהוא בחינת מלכות- על ידי הכהנים. וגם המשכת אור דתורה -שהוא שם מ"ה דחכמה עילאה- כמו שכתוב "יורו משפטיך ליעקב" -ספר מאמרי [[אדמו"ר האמצעי]] חלק בראשית</ref>, והוא גם הסביר שהעלאת נרות המנורה על ידי הכהן והקטרת הקטרת מסמל את כחו של הכהונה להמשיך רוב עונג במדת החכמה, המשכה שמביאה על העם כולו רוב שפע גשמי<ref>מאמרי [[אדמו"ר האמצעי]] "דרושי חתונה" חלק א דף קמה | ובספר מאמרי [[אדמו"ר האמצעי]] במדבר חלק ג דף תתקכ"ו מוסיף שכח זו לא ניתן לשאר שבטי ישראל</ref>, וגם בעת הגלות בזמן שאין בית המקדש<ref>מאמרי [[אדמו"ר האמצעי]] לספר במדבר חלק ג דף תתקעב.</ref>.


[[אדמו"ר מהר"ש]], בשנת [[תרכ"ז]], מסר מאמר שמסיברה את כח המיוחד שיש לשבט לוי בענייני הוראת בתורה<ref>ספר מאמרי אדמור המהר"ש תרכז דף שי.</ref>.
[[אדמו"ר מהר"ש]], בשנת [[תרכ"ז]], מסר מאמר שמסיברה את כח המיוחד שיש לשבט לוי בענייני הוראת בתורה<ref>ספר מאמרי אדמור המהר"ש תרכז דף שי.</ref>.
14,699

עריכות