ביטול המועדים לעתיד לבוא: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "מסירות נפש " ב־"מסירות נפש "
מ (החלפת טקסט – " תשמ"ג " ב־" תשמ"ג ")
מ (החלפת טקסט – "מסירות נפש " ב־"מסירות נפש ")
שורה 49: שורה 49:
בכמה מהמקומות בהם מובא מאמר חז"ל על ביטול המועדים, נכלל גם חנוכה במועדים שלא יתבטלו{{הערה|מגיד מישרים, ספר החיים ואגרת הטיול שם. וכן כתב המנות הלוי בהקדמה.}}. כגירסא זו מביא הרבי בפשטות פעמים רבות{{הערה|ראה [[לקוטי שיחות]] חלק ה' ע' 172 ובהערה 4. התוועדויות תשד"מ ח"ב ע' 687. ועוד.}}, ומקשר אותה למאמר [[הרמב"ן]]{{הערה|ריש פרשת בהעלותך.}} אודות נרות חנוכה: "הנרות הללו אינן בטלין לעולם".
בכמה מהמקומות בהם מובא מאמר חז"ל על ביטול המועדים, נכלל גם חנוכה במועדים שלא יתבטלו{{הערה|מגיד מישרים, ספר החיים ואגרת הטיול שם. וכן כתב המנות הלוי בהקדמה.}}. כגירסא זו מביא הרבי בפשטות פעמים רבות{{הערה|ראה [[לקוטי שיחות]] חלק ה' ע' 172 ובהערה 4. התוועדויות תשד"מ ח"ב ע' 687. ועוד.}}, ומקשר אותה למאמר [[הרמב"ן]]{{הערה|ריש פרשת בהעלותך.}} אודות נרות חנוכה: "הנרות הללו אינן בטלין לעולם".


הטעם לכך הוא, כיון שחג החנוכה נפעל על ידי [[מסירות נפש|מסירות נפשם]] של היהודים, ובכח המסירות נפש נמשך גילוי נעלה ביותר, שבכוחו להביא את כל הגילויים של ימות המשיח ותחיית המתים{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/21/27/289&search=%D7%9B%D7%9C+%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%99%D7%9D שיחת ש"פ מקץ, שבת חנוכה תשח"י].}}. לכאורה, ביאור זה הוא בדומה לביאור במעלתו של חג הפורים.
הטעם לכך הוא, כיון שחג החנוכה נפעל על ידי [[מסירות נפש|מסירות נפשם]] של היהודים, ובכח ה[[מסירות נפש]] נמשך גילוי נעלה ביותר, שבכוחו להביא את כל הגילויים של ימות המשיח ותחיית המתים{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur/tm/21/27/289&search=%D7%9B%D7%9C+%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%99%D7%9D שיחת ש"פ מקץ, שבת חנוכה תשח"י].}}. לכאורה, ביאור זה הוא בדומה לביאור במעלתו של חג הפורים.


===יום כיפור===
===יום כיפור===
14,699

עריכות