אור הממלא כל עלמין: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "הגוף " ב־"הגוף "
מ (החלפת טקסט – " תשי"ג " ב־" תשי"ג ")
מ (החלפת טקסט – "הגוף " ב־"הגוף ")
שורה 6: שורה 6:


==ענינו==
==ענינו==
דרשו חז"ל: "מה הנשמה ממלאה את הגוף כך הקב"ה ממלא את העולם". זה שהנשמה "ממלאה", משמעותו היא "מחיה. משל זה שנתנו היה בכדי לומר שכשם שניתן לראות את החיות שבאדם, כך ניתן ל'''ראות''' במוחש את החיות שהקב"ה מחיה את העולמות.  
דרשו חז"ל: "מה הנשמה ממלאה את ה[[גוף]] כך הקב"ה ממלא את העולם". זה שהנשמה "ממלאה", משמעותו היא "מחיה. משל זה שנתנו היה בכדי לומר שכשם שניתן לראות את החיות שבאדם, כך ניתן ל'''ראות''' במוחש את החיות שהקב"ה מחיה את העולמות.  


ובחיות הגלויה שהנשמה נותנת בגוף - כמה פרטים:
ובחיות הגלויה שהנשמה נותנת בגוף - כמה פרטים:


'''א'''. החיות הגלויה המתלבשת בגוף, שהגוף חש בה - הכוללת את הכוחות והחושים, הינה מצומצמת, מוגדרת ומותאמת לפי גדרי והגבלת האברים; כמו חוש הראיה בעין, כח השכל במוח, הרגש בלב וכו'. זאת אומרת, שחיות זו באה בהתחלקות - לפי אופן חלוקת האברים בתכונותיהם הטבעיות, וישנם חילוקי מדריגות בחיות זו, משום שבכל אבר מתלבש כח וחיות המתאימה לו לפי תכונותיו ומדריגתו של האבר.
'''א'''. החיות הגלויה המתלבשת בגוף, שה[[גוף]] חש בה - הכוללת את הכוחות והחושים, הינה מצומצמת, מוגדרת ומותאמת לפי גדרי והגבלת האברים; כמו חוש הראיה בעין, כח השכל במוח, הרגש בלב וכו'. זאת אומרת, שחיות זו באה בהתחלקות - לפי אופן חלוקת האברים בתכונותיהם הטבעיות, וישנם חילוקי מדריגות בחיות זו, משום שבכל אבר מתלבש כח וחיות המתאימה לו לפי תכונותיו ומדריגתו של האבר.


'''ב'''. מאחר שהחיות משתנה לפי אופן השינוי שבאברים, הרי מובן שהגוף ואבריו תופסים מקום ונחשבים למציאות לגבי חיות זו, דאף שהכוחות שולטים באברים, מכל מקום אין האברים בטלים במציאות לגבי הכוחות, אלא רק באופן של [[ביטול היש]], היינו שנכנעים לכוחות ותו לא.
'''ב'''. מאחר שהחיות משתנה לפי אופן השינוי שבאברים, הרי מובן שה[[גוף]] ואבריו תופסים מקום ונחשבים למציאות לגבי חיות זו, דאף שהכוחות שולטים באברים, מכל מקום אין האברים בטלים במציאות לגבי הכוחות, אלא רק באופן של [[ביטול היש]], היינו שנכנעים לכוחות ותו לא.


וכך גם באור האלקי הממלא כל עלמין:
וכך גם באור האלקי הממלא כל עלמין:
14,699

עריכות