3,081
עריכות
אין תקציר עריכה תגית: עריכה ממכשיר נייד |
מ (הגהה,) |
||
שורה 78: | שורה 78: | ||
[[קובץ:פסק הדין1.jpg|שמאל|ממוזער|150px|פסק הדין שנכתב על ידי הרב אשכנזי, בהמשך לאסיפת החירום]] | [[קובץ:פסק הדין1.jpg|שמאל|ממוזער|150px|פסק הדין שנכתב על ידי הרב אשכנזי, בהמשך לאסיפת החירום]] | ||
{{ערך מורחב|ערך=[[פסק דין שהרבי מלך המשיח]]}} | {{ערך מורחב|ערך=[[פסק דין שהרבי מלך המשיח]]}} | ||
במהלך כינוס החירום בכפר חב"ד במוצאי שבת, הועלתה הצעה על ידי הרב [[שמואל פרומר]], לערוך פסק דין מהרבנים שהרבי | במהלך כינוס החירום בכפר חב"ד במוצאי שבת, הועלתה הצעה על ידי הרב [[שמואל פרומר]], לערוך פסק דין מהרבנים שהרבי הוא מלך המשיח. ההצעה התקבלה, ובאותו מעמד הכריז מזכיר [[בית דין רבני חב"ד]] הרב [[דוד חנזין]] בשם הרבנים, שהרבי הוא מלך המשיח. באותו ערב, [[רב]]ה של [[כפר חב"ד]] הרב [[מרדכי אשכנזי]], כתב את הנוסח המלא של [[פסק הדין שהרבי הוא מלך המשיח|פסק הדין]]. | ||
בהמשך לכך טסו ל[[ניו יורק]], ל[[770|חצר הרבי]], הרב [[דוד נחשון]] ור' [[אבי טאוב]] - על מנת להגיש לרבי את פסק הדין. ביום [[ב' אייר]] בבוקר הגיעו לניו יורק, ושם חיכה הרב נחשון לרבי ליד ה[[מקווה]]{{הערה|בימים בהם הרבי נסע ל[[האוהל|אוהל]], היה טובל לפני כן במקווה.}}, וכשהגיע הרבי הגיש לו את פסק הדין. הרבי הסתכל ואמר בחיוך: {{ציטוטון|ישר כח, ישר כח!}} והכניס את המעטפות לכיס ה[[סירטוק]]. | בהמשך לכך טסו ל[[ניו יורק]], ל[[770|חצר הרבי]], הרב [[דוד נחשון]] ור' [[אבי טאוב]] - על מנת להגיש לרבי את פסק הדין. ביום [[ב' אייר]] בבוקר הגיעו לניו יורק, ושם חיכה הרב נחשון לרבי ליד ה[[מקווה]]{{הערה|בימים בהם הרבי נסע ל[[האוהל|אוהל]], היה טובל לפני כן במקווה.}}, וכשהגיע הרבי הגיש לו את פסק הדין. הרבי הסתכל ואמר בחיוך: {{ציטוטון|ישר כח, ישר כח!}} והכניס את המעטפות לכיס ה[[סירטוק]]. | ||
שורה 87: | שורה 87: | ||
[[קובץ:טופס קבלת המלכות.png|שמאל|ממוזער|150px|טופס [[קבלת המלכות]] שהוגש לרבי בעקבות השיחה, הנחתם בהכרזת [[יחי אדוננו]]]] | [[קובץ:טופס קבלת המלכות.png|שמאל|ממוזער|150px|טופס [[קבלת המלכות]] שהוגש לרבי בעקבות השיחה, הנחתם בהכרזת [[יחי אדוננו]]]] | ||
{{ערך מורחב|קבלת המלכות}} | {{ערך מורחב|קבלת המלכות}} | ||
בנוסף לפסקי הדין מהרבנים, החלה ההתעוררות בין החסידים על החשיבות לקבל את מלכותו של [[הרבי כמלך המשיח]]. הרעיון עלה כבר בלילה שלאחר השיחה על ידי הרב [[אברהם ליפסקר]] שדיבר על כך בשידור טלפוני, אך התחזק בעיקר באסיפת החירום ב-770, ביום חמישי [[ד' באייר]]. בסיומה של האסיפה חתמו הנאספים - כ-250 איש - על טופס קבלת המלכות, בו הם מקבלים על עצמם את הרבי כמלך המשיח ומתחייבים להתמסר ולפעול כרצונו הקדוש. חתימות אלו הוכנסו לרבי וזכו למענה חיובי ומעודד{{הערה|נוסח המענה היה הנוסח הכללי של המענות באותה תקופה: {{ציטוטון|נת' ות"ח, ותהא פעולה נמשכת ובהוספה והזמ"ג, כנתינת כח דחז"ל וברכתם דכל המוסיף מוסיפין לו, ובמיוחד ברכתו דהקב"ה שתוספתו מרובה כו'. והזמ"ג שבאים מ[[חודש ניסן]] והשפעתו ונכנסים ל[[חודש אייר]] (ר"ת האבות ורחל - רגל הד') כמפורש בכמה מקומות. בשנת ה(י') ת(הא) ש(נת) א(ראנו) נ(פלאות) אזכיר עה"צ}}.}}. צילום המענה של הרבי נתלה על קירות 770 ועורר הדים רבים{{הערה|1=[http://chabad.info/moshiach/%D7%97%D7%A6%D7%99-%D7%99%D7%95%D7%91%D7%9C-%D7%94%D7%9B%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%A1-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F-%D7%A9%D7%9C-%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA/ הכינוס הראשון של קבלת המלכות]{{אינפו}}}}. | בנוסף לפסקי הדין מהרבנים, החלה ההתעוררות בין החסידים על החשיבות לקבל את מלכותו של [[הרבי כמלך המשיח]]. הרעיון עלה כבר בלילה שלאחר השיחה על ידי הרב [[אברהם ליפסקר]] שדיבר על כך בשידור טלפוני, אך התחזק בעיקר באסיפת החירום ב-770, ביום חמישי [[ד' באייר]]. בסיומה של האסיפה חתמו הנאספים - כ-250 איש - על טופס קבלת המלכות, בו הם מקבלים על עצמם את הרבי כמלך המשיח ומתחייבים להתמסר ולפעול כרצונו הקדוש. חתימות אלו הוכנסו לרבי וזכו למענה חיובי ומעודד{{הערה|נוסח המענה היה הנוסח הכללי של המענות באותה תקופה: {{ציטוטון|נת' ות"ח [{{=}}נתקבל ותשואות חן], ותהא פעולה נמשכת ובהוספה והזמ"ג [{{=}}והזמן גרמא], כנתינת כח דחז"ל וברכתם דכל המוסיף מוסיפין לו, ובמיוחד ברכתו דהקב"ה שתוספתו מרובה כו'. והזמ"ג [{{=}}והזמן גרמא] שבאים מ[[חודש ניסן]] והשפעתו ונכנסים ל[[חודש אייר]] (ר"ת האבות ורחל - רגל הד') כמפורש בכמה מקומות. בשנת ה(י') ת(הא) ש(נת) א(ראנו) נ(פלאות) אזכיר עה"צ [{{=}}על הציון]}}.}}. צילום המענה של הרבי נתלה על קירות 770 ועורר הדים רבים{{הערה|1=[http://chabad.info/moshiach/%D7%97%D7%A6%D7%99-%D7%99%D7%95%D7%91%D7%9C-%D7%94%D7%9B%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%A1-%D7%94%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%9F-%D7%A9%D7%9C-%D7%A7%D7%91%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9B%D7%95%D7%AA/ הכינוס הראשון של קבלת המלכות]{{אינפו}}}}. | ||
לאחר מכן התפשט נושא ההחתמות על קבלת המלכות לארץ הקודש, וכן בין נשי ובנות חב"ד, בהסכמת וברכת הרבי. | לאחר מכן התפשט נושא ההחתמות על קבלת המלכות לארץ הקודש, וכן בין נשי ובנות חב"ד, בהסכמת וברכת הרבי. | ||
שורה 94: | שורה 94: | ||
[[קובץ:מענה חיים גוטניק.jpg|שמאל|ממוזער|150px|[[מענה]] הרבי לרב [[חיים גוטניק]] על מכתבו, בכת"י [[יהודה לייב גרונר|הריל"ג]]]] | [[קובץ:מענה חיים גוטניק.jpg|שמאל|ממוזער|150px|[[מענה]] הרבי לרב [[חיים גוטניק]] על מכתבו, בכת"י [[יהודה לייב גרונר|הריל"ג]]]] | ||
{{ערך מורחב|ערך=[[הדרך הישרה]]}} | {{ערך מורחב|ערך=[[הדרך הישרה]]}} | ||
במהלך השבוע שאחרי השיחה, הגו כמה [[תמימים]] מהישיבה בניו הייבן | במהלך השבוע שאחרי השיחה, הגו כמה [[תמימים]] מהישיבה בניו הייבן (בתוכם הת' [[מנחם דב דברוסקין]]) רעיון, לערוך מפתחות בענייני גאולה ומשיח, כדי להוסיף ב[[לימוד ענייני גאולה ומשיח]] להבאת הגאולה. | ||
ב[[שיחה]] ב[[התוועדות]] אותה השבת, התייחס לכך הרבי במרומז - כאשר הסביר שלימוד עניני הגאולה הוא הדרך הישרה, הקלה והמהירה לפעול את התגלות וביאת המשיח; והוסיף "ובדורנו זה, שישנם ספרי המפתחות על סדר האותיות על כל מאמרי חז"ל וכו' (שנתווספו בדורות ושנים האחרונות) - קל יותר למצוא את מאמרי חז"ל והסוגיות הדנות בעניני משיח וגאולה". בהמשך{{הערה|1=[[דבר מלכות]] [https://drive.google.com/open?id=0B91KHRkDr3SAVUFjVWJEOVBqLWc שבת פרשת בלק תנש"א] סעיף ט' ואילך.}} הוסיף הרבי ואמר שלימוד ענייני הגאולה נצרך לא רק בתור סגולה לפעול את ביאת המשיח, אלא גם בשביל [[לחיות גאולה|לחיות בהתאם לתקופת סף הגאולה]], על ידי ה[[התבוננות]] בשכל בעניני הגאולה, וההנהגה המעשית בהתאם לכך. | ב[[שיחה]] ב[[התוועדות]] אותה השבת, התייחס לכך הרבי במרומז - כאשר הסביר שלימוד עניני הגאולה הוא הדרך הישרה, הקלה והמהירה לפעול את התגלות וביאת המשיח; והוסיף "ובדורנו זה, שישנם ספרי המפתחות על סדר האותיות על כל מאמרי חז"ל וכו' (שנתווספו בדורות ושנים האחרונות) - קל יותר למצוא את מאמרי חז"ל והסוגיות הדנות בעניני משיח וגאולה". בהמשך{{הערה|1=[[דבר מלכות]] [https://drive.google.com/open?id=0B91KHRkDr3SAVUFjVWJEOVBqLWc שבת פרשת בלק תנש"א] סעיף ט' ואילך.}} הוסיף הרבי ואמר שלימוד ענייני הגאולה נצרך לא רק בתור סגולה לפעול את ביאת המשיח, אלא גם בשביל [[לחיות גאולה|לחיות בהתאם לתקופת סף הגאולה]], על ידי ה[[התבוננות]] בשכל בעניני הגאולה, וההנהגה המעשית בהתאם לכך. | ||
שורה 104: | שורה 104: | ||
==לקריאה נוספת== | ==לקריאה נוספת== | ||
* | *משיח פרידמן '''[[ימי בשורה]]''', ניו יורק תשע"ג, פרק שלישי - השיחה הידועה, ע' 57. | ||
== קישורים חיצוניים == | == קישורים חיצוניים == |
עריכות