מצות מכונה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  22 במאי 2016
מ
החלפת טקסט – " תשע"א " ב־" תשע"א "
מ (החלפת טקסט – " ע"ה" ב־"")
מ (החלפת טקסט – " תשע"א " ב־" תשע"א ")
שורה 12: שורה 12:
הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]], רבו של [[כפר חב"ד]], ומזכיר [[בית דין רבני חב"ד]] - הרב [[יצחק יהודה ירוסלבסקי]], כתבו מכתב חריף המזהיר מפני מצות מכונה הנמכרות תחת המותג 'עבודת יד'. הפולמוס נמשך גם בשנים הבאות.
הרב [[מרדכי שמואל אשכנזי]], רבו של [[כפר חב"ד]], ומזכיר [[בית דין רבני חב"ד]] - הרב [[יצחק יהודה ירוסלבסקי]], כתבו מכתב חריף המזהיר מפני מצות מכונה הנמכרות תחת המותג 'עבודת יד'. הפולמוס נמשך גם בשנים הבאות.


בשנת תשע"א הוציא הרב [[מנחם מענדל נחשון]], ראש ישיבות חב"ד בנצרת עלית, קונטרס ארוך המבאר את שיטתו כי מצות אלו הנן מצות מכונה לכל דבר, וכי אלו בדיוק המצות שדובר עליהן בכל הדורות. בין הרב נחשון לרב הנדל התקיימה חליפת תגובות הדדית{{הערה|ראה פירוט הפולמוס ב'קישורים חיצוניים'}}. הרב [[יוסף שמחה גינזבורג]] הפיץ מכתב בו תמך ברב הנדל. הרב אשכנזי והרב [[גדליה אקסלרוד]] הוציאו מכתבים ובהם צידדו במסקנות הקונטרס של הרב נחשון שהמצות הנן מצות מכונה.
בשנת [[תשע"א]] הוציא הרב [[מנחם מענדל נחשון]], ראש ישיבות חב"ד בנצרת עלית, קונטרס ארוך המבאר את שיטתו כי מצות אלו הנן מצות מכונה לכל דבר, וכי אלו בדיוק המצות שדובר עליהן בכל הדורות. בין הרב נחשון לרב הנדל התקיימה חליפת תגובות הדדית{{הערה|ראה פירוט הפולמוס ב'קישורים חיצוניים'}}. הרב [[יוסף שמחה גינזבורג]] הפיץ מכתב בו תמך ברב הנדל. הרב אשכנזי והרב [[גדליה אקסלרוד]] הוציאו מכתבים ובהם צידדו במסקנות הקונטרס של הרב נחשון שהמצות הנן מצות מכונה.


===תוכן מכתבו של הרב אשכנזי משנת תש"ע===
===תוכן מכתבו של הרב אשכנזי משנת תש"ע===
14,699

עריכות