14,699
עריכות
מ (החלפת טקסט – " תשמ"א " ב־" משמ"א ") |
|||
שורה 17: | שורה 17: | ||
לקראת שנת הקהל ההיא, שאל הרב טייכטל את הרבי האם כדאי להשקיע כוחות בעניני "[[הקהל]]", למרות שמצוותה ותוקפה מוגבלים בזמן ומקום (רק ב[[בית המקדש]] וב[[מוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות|יום מסויים]]). תשובתו של הרבי היתה חיובית, ולאחר שהרב טייכטל החל לעסוק בדבר נוכח הוא לדעת כי לא זו בלבד שעניניה של מצות הקהל אינם מוגבלים לא בזמן ולא במקום, אלא - כדברי הרבי - "הקהל" היא [[מצות הקהל בימינו|מצוה המשכית]], שתקופתה על פני כל השנים בכל מקום ומקום. | לקראת שנת הקהל ההיא, שאל הרב טייכטל את הרבי האם כדאי להשקיע כוחות בעניני "[[הקהל]]", למרות שמצוותה ותוקפה מוגבלים בזמן ומקום (רק ב[[בית המקדש]] וב[[מוצאי יום טוב הראשון של חג הסוכות|יום מסויים]]). תשובתו של הרבי היתה חיובית, ולאחר שהרב טייכטל החל לעסוק בדבר נוכח הוא לדעת כי לא זו בלבד שעניניה של מצות הקהל אינם מוגבלים לא בזמן ולא במקום, אלא - כדברי הרבי - "הקהל" היא [[מצות הקהל בימינו|מצוה המשכית]], שתקופתה על פני כל השנים בכל מקום ומקום. | ||
בחוברת מסודרים היטב המקורות העוסקים במצוה כפי שהיתה בזמן שבית המקדש היה קיים, ובפרטים של המצוה כפי שהם כיום, נכון לשנת | בחוברת מסודרים היטב המקורות העוסקים במצוה כפי שהיתה בזמן שבית המקדש היה קיים, ובפרטים של המצוה כפי שהם כיום, נכון לשנת [[משמ"א]] על פי שיחות ומכתבי הרבי. | ||
הרב טייכטל ערך את החוברת בלשון בהירה, והיא הופצה בין כל בתי הספר של ה"רשת" ואף מחוצה להם, ושימשה בסיס לדיון ער ולימוד ממצה של המקורות בענייני הקהל. | הרב טייכטל ערך את החוברת בלשון בהירה, והיא הופצה בין כל בתי הספר של ה"רשת" ואף מחוצה להם, ושימשה בסיס לדיון ער ולימוד ממצה של המקורות בענייני הקהל. |
עריכות