14,699
עריכות
מ (טעות) |
מ (החלפת טקסט – " תשכ"ה " ב־" תשכ"ה ") |
||
שורה 42: | שורה 42: | ||
ומכיוון שמלכותו של מלך המשיח היא התנשאות עצמית שהוא "מלך בעצם" (כנ"ל) שמלכותו לא נוצרת על ידי העם (כמלכים אחרים). לכן ביטול והעדר תפיסת העם כלפיו היא גדולה ביותר, לפיכך הוא ימלוך על עם ישראל כולו גם על הנשמות הגבוהות ביותר, לפי שעל ידי מלכותו ימשיך גם לנשמות הגבוהות דרגות גבוהות ביותר בביטול ויראת שמים.{{הערה|תורת מנחם התוועדות שבת בראשית תשמ"ב}} | ומכיוון שמלכותו של מלך המשיח היא התנשאות עצמית שהוא "מלך בעצם" (כנ"ל) שמלכותו לא נוצרת על ידי העם (כמלכים אחרים). לכן ביטול והעדר תפיסת העם כלפיו היא גדולה ביותר, לפיכך הוא ימלוך על עם ישראל כולו גם על הנשמות הגבוהות ביותר, לפי שעל ידי מלכותו ימשיך גם לנשמות הגבוהות דרגות גבוהות ביותר בביטול ויראת שמים.{{הערה|תורת מנחם התוועדות שבת בראשית תשמ"ב}} | ||
בחסידות מובא מאפיין נוסף למלכותו שהיא מצד השגתו הנפלאה בפנימיות ועצם התורה שעל אף שמשיח ילמד את כל העם פנימיות התורה (ראה להלן בהרחבה) הוא עצמו ידע וישיג הרבה יותר ועל שם זה יקרא מלך.{{הערה|דרך מצוותיך שם.}} ולפי שגם דרגות אלו ישפיע לעם אולם לא באופן של [[השפעה פנימית]] כ"רב" כי אם כ"מלך" שהשפעתו על העם היא השפעה באופן [[מקיף]].{{הערה|מאמר דיבור המתחיל: "ונחה" - תשכ"ה ספר המאמרים מלוקט חלק ב' עמוד מה.}}{{הערה|ראה שיחת שבת תזריע מצורע תנש"א (ספר השיחות תנש"א חלק ב עמוד 498) חידוש בזה: שעל ידי עניינו כ'רב' - תורה נמשכים המקיפים -'מלך' - בפנימיות.}} | בחסידות מובא מאפיין נוסף למלכותו שהיא מצד השגתו הנפלאה בפנימיות ועצם התורה שעל אף שמשיח ילמד את כל העם פנימיות התורה (ראה להלן בהרחבה) הוא עצמו ידע וישיג הרבה יותר ועל שם זה יקרא מלך.{{הערה|דרך מצוותיך שם.}} ולפי שגם דרגות אלו ישפיע לעם אולם לא באופן של [[השפעה פנימית]] כ"רב" כי אם כ"מלך" שהשפעתו על העם היא השפעה באופן [[מקיף]].{{הערה|מאמר דיבור המתחיל: "ונחה" - [[תשכ"ה]] ספר המאמרים מלוקט חלק ב' עמוד מה.}}{{הערה|ראה שיחת שבת תזריע מצורע תנש"א (ספר השיחות תנש"א חלק ב עמוד 498) חידוש בזה: שעל ידי עניינו כ'רב' - תורה נמשכים המקיפים -'מלך' - בפנימיות.}} | ||
==מלכותו בגלות== | ==מלכותו בגלות== |
עריכות