לחם הפנים: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 32 בתים ,  16 במרץ 2016
מ
החלפת טקסט – "<REF>" ב־"{{הערה|1="
מ (החלפת טקסט – "</REF>" ב־"}}")
מ (החלפת טקסט – "<REF>" ב־"{{הערה|1=")
שורה 8: שורה 8:
ניתנו מספר סיבות לשם לחם הפנים:
ניתנו מספר סיבות לשם לחם הפנים:


א. ללחם יש צורה עם '''הרבה פנים'''. כדברי בן זומא <REF>מנחות י"א ב.}}: "ונתת על השולחן לחם פנים" <REF>שמות כה, ל.}}, שיהא לו פנים הרבה.
א. ללחם יש צורה עם '''הרבה פנים'''. כדברי בן זומא {{הערה|1=מנחות י"א ב.}}: "ונתת על השולחן לחם פנים" {{הערה|1=שמות כה, ל.}}, שיהא לו פנים הרבה.
ב. הלחם מוצב '''בפנים''', בתוך המקדש.  
ב. הלחם מוצב '''בפנים''', בתוך המקדש.  
ג. הלחם הוא לחם מעולה הראוי לעלות על השולחן '''לפני המלך'''.  
ג. הלחם הוא לחם מעולה הראוי לעלות על השולחן '''לפני המלך'''.  
שורה 14: שורה 14:
== מקור המצווה ==
== מקור המצווה ==


בפרשת תרומה <REF>שמות כ"ה.}} נאמר, לאחר תאור השולחן: "ונתת על השולחן לחם פנים לפני תמיד".
בפרשת תרומה {{הערה|1=שמות כ"ה.}} נאמר, לאחר תאור השולחן: "ונתת על השולחן לחם פנים לפני תמיד".


בפרשת אמור <REF>ויקרא כ"ד}} נאמר: "ולקחת סולת ואפית אותה שתים עשרה חלות שני עשרונים יהיה החלה האחת. ושמת אותם שתים מערכות שש המערכת על השולחן הטהור לפני ה'. ונתת על המערכת לבונה זכה והייתה ללחם לאזכרה אשה לה'. ביום השבת ביום השבת יערכנו לפני ה' תמיד מאת בני ישראל ברית עולם. והייתה לאהרן ולבניו ואכלהו במקום קדוש, כי קדש קודשים הוא לו מאשי ה' חק עולם."
בפרשת אמור {{הערה|1=ויקרא כ"ד}} נאמר: "ולקחת סולת ואפית אותה שתים עשרה חלות שני עשרונים יהיה החלה האחת. ושמת אותם שתים מערכות שש המערכת על השולחן הטהור לפני ה'. ונתת על המערכת לבונה זכה והייתה ללחם לאזכרה אשה לה'. ביום השבת ביום השבת יערכנו לפני ה' תמיד מאת בני ישראל ברית עולם. והייתה לאהרן ולבניו ואכלהו במקום קדוש, כי קדש קודשים הוא לו מאשי ה' חק עולם."


הלכות לחם הפנים מופיעות במשנה במסכת מנחות ובתלמוד בבלי במיוחד בפרק יא של מנחות. על חלוקת לחם הפנים בין משמרות הכהונה מסופר בסוף מסכת סוכה.
הלכות לחם הפנים מופיעות במשנה במסכת מנחות ובתלמוד בבלי במיוחד בפרק יא של מנחות. על חלוקת לחם הפנים בין משמרות הכהונה מסופר בסוף מסכת סוכה.