11,222
עריכות
מ (החלפת טקסט – "www.chabad.info/index.php" ב־"www.old2.ih.chabad.info/index.php") |
מ (החלפת טקסט – "ז"ל" ב־"") |
||
שורה 46: | שורה 46: | ||
עניינו של ערב יום הכיפורים הוא הכנה והתחלה של כל העניינים שביום הכיפורים עצמו ובעבודה ביום זה אפשר לפעול את העניינים שנפעלים ביום הכיפורים. | עניינו של ערב יום הכיפורים הוא הכנה והתחלה של כל העניינים שביום הכיפורים עצמו ובעבודה ביום זה אפשר לפעול את העניינים שנפעלים ביום הכיפורים. | ||
עניין זה מתבטא בכך שהאכילה ושתייה שביום זה הוא הוא הכשרה שעל ידו נפעל העבודה של יום הכיפורים, עד שאמרו | עניין זה מתבטא בכך שהאכילה ושתייה שביום זה הוא הוא הכשרה שעל ידו נפעל העבודה של יום הכיפורים, עד שאמרו ח שהוא עצמו נחשב לתענית 'כל האוכל..כאילו התענה'. ובעומק יותר על פי המבואר בקבלה{{הערה|עץ חיים שער יום הכיפורים פרק א, סידור הארי ושער הכוונות.}} צום יום כיפור עניינו 'סוד אכילה ושתייה פנימית' - שביום זה האכילה היא לפנימיות הלב והנשמה, שזה עניין 'להחיותם ברעב' שעל ידי העינוי יש מאכל לפנימית הלב.{{הערה|לקוטי תורה שיר השירים יד, ב.}} אמנם אכילה זו (הפנימית) היא דווקא על ידי האכילה שבערב יום הכיפורים הקודם לה, ודווקא כשה'אכילה חיצונית' לחיצונית הלב היא בשלימות אז אפשר שיהיה האכילה פנימית.{{הערה|לקוטי שיחות חלק כ"ט עמוד 313.}} ויוצא שבתוכנה תחילת המשכת ה'חיות' ('להחיותם ברעב') שביום כיפור הוא בערב היום על ידי האכילה. | ||
אולם ישנו מעלה בערב יום הכיפורים אפילו על יום הכיפורים עצמו ובכמה פרטים ועניינים: | אולם ישנו מעלה בערב יום הכיפורים אפילו על יום הכיפורים עצמו ובכמה פרטים ועניינים: |