תפילת מנחה: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 10 בתים ,  2 בפברואר 2016
מ
החלפת טקסט – "ז"ל" ב־""
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "ז"ל" ב־"")
שורה 4: שורה 4:


==ענינה==
==ענינה==
חז"ל אמרו כי "לעולם הוי זהיר בתפילת המנחה, שהרי [[אליהו]] לא נענה אלא בתפילת המנחה". וטעם הדבר מפני כי בשחר כשאדם קם משנתו שנעשה בריה חדשה ולא ראה שום היפך אין שום חידוש שמתפלל, אבל מנחה, שכל היום הוא טרוד בעסקיו שהוא בחינת הסתר ושב מהעסק ומתפלל, על דרך 'תופל בכלי חרס' שמדביק עצמו לקב"ה, הרי זה בחינת [[תשובה]], לכך גדולה מעלת תפילת מנחה.
ח אמרו כי "לעולם הוי זהיר בתפילת המנחה, שהרי [[אליהו]] לא נענה אלא בתפילת המנחה". וטעם הדבר מפני כי בשחר כשאדם קם משנתו שנעשה בריה חדשה ולא ראה שום היפך אין שום חידוש שמתפלל, אבל מנחה, שכל היום הוא טרוד בעסקיו שהוא בחינת הסתר ושב מהעסק ומתפלל, על דרך 'תופל בכלי חרס' שמדביק עצמו לקב"ה, הרי זה בחינת [[תשובה]], לכך גדולה מעלת תפילת מנחה.


פירוש נוסף למאמר חז"ל, פירש [[אדמו"ר הזקן]]:
פירוש נוסף למאמר ח, פירש [[אדמו"ר הזקן]]:


[[לעולם יהא אדם זהיר בתפילת המנחה]] - '''לעולם''' - עבודת ה[[אדם]] ב[[עולם]] היא, אשר
[[לעולם יהא אדם זהיר בתפילת המנחה]] - '''לעולם''' - עבודת ה[[אדם]] ב[[עולם]] היא, אשר