שלמה גורן: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסרו 5 בתים ,  2 בפברואר 2016
מ
החלפת טקסט – "ז"ל" ב־""
מ (החלפת טקסט – "ז"ל" ב־"")
שורה 147: שורה 147:
בספרו 'פניני הלכה בעניני העם והארץ' הוא כותב:
בספרו 'פניני הלכה בעניני העם והארץ' הוא כותב:


{{ציטוטון|"ערביי ארץ ישראל מעולם לא הייתה להם יישות לאומית עצמאית בארץ, לא נקראו בשם פלשתינאים, ולא התיימרו לרשת את זכויות הפלישתים בארץ... והנה קם ראש ממשלת ישראל, שדגל תמיד בשתי גדות לירדן ובשלימות הארץ, וביצע כביכול תחיית מתים לעם הפלשתי, ויצר במו ידיו ישות לאומית חדשה לערביי ארץ ישראל ששמה העם הפלשתינאי. בזה שחתם על מסמך בהסכם קמפ-דייויד שממשלת ישראל מתחייבת לספק את הזכויות הלגיטימיות של העם הפלשתינאי גרם בכייה לדורות... דווקא ראש המשלה היהודי הימני הקיצוני כביכול, הוא אשר יצר יש מאין, והוליד בחתימת ידו, עם חדש בארצנו הקדושה. עם שאבד עליו הכלח זה למעלה מאלפיים שנה, ביצע בו מר מנחם בגין ז"ל תרגילי החייאה, והציג אותו בשם העם הפלשתינאי"}}{{הערה|תשובות הרב גורן, נספח בספר פניני הלכה בעניני העם והארץ, עמ' 246-247}}.
{{ציטוטון|"ערביי ארץ ישראל מעולם לא הייתה להם יישות לאומית עצמאית בארץ, לא נקראו בשם פלשתינאים, ולא התיימרו לרשת את זכויות הפלישתים בארץ... והנה קם ראש ממשלת ישראל, שדגל תמיד בשתי גדות לירדן ובשלימות הארץ, וביצע כביכול תחיית מתים לעם הפלשתי, ויצר במו ידיו ישות לאומית חדשה לערביי ארץ ישראל ששמה העם הפלשתינאי. בזה שחתם על מסמך בהסכם קמפ-דייויד שממשלת ישראל מתחייבת לספק את הזכויות הלגיטימיות של העם הפלשתינאי גרם בכייה לדורות... דווקא ראש המשלה היהודי הימני הקיצוני כביכול, הוא אשר יצר יש מאין, והוליד בחתימת ידו, עם חדש בארצנו הקדושה. עם שאבד עליו הכלח זה למעלה מאלפיים שנה, ביצע בו מר מנחם בגין תרגילי החייאה, והציג אותו בשם העם הפלשתינאי"}}{{הערה|תשובות הרב גורן, נספח בספר פניני הלכה בעניני העם והארץ, עמ' 246-247}}.


הרב גורן פסק שחל איסור על כניסת יהודים לרוב שטחי [[הר הבית]]. לדבריו של הרב גורן, מכיוון שגבולות המקדש אינם נקבעו באופן מדויק, ובמסגרת זו לא זוהו אזוריו המקודשים האסורים לכניסת אדם, אין להתיר ליהודי את הנוכחות בשטחים הבעייתיים. גם פסיקה זו עוררה מחאה לא מעטה, ועד היום יש הקוראים לביטולה, ואף רבנים המתירים את העלייה להר.
הרב גורן פסק שחל איסור על כניסת יהודים לרוב שטחי [[הר הבית]]. לדבריו של הרב גורן, מכיוון שגבולות המקדש אינם נקבעו באופן מדויק, ובמסגרת זו לא זוהו אזוריו המקודשים האסורים לכניסת אדם, אין להתיר ליהודי את הנוכחות בשטחים הבעייתיים. גם פסיקה זו עוררה מחאה לא מעטה, ועד היום יש הקוראים לביטולה, ואף רבנים המתירים את העלייה להר.