מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
אין תקציר עריכה |
מאין תקציר עריכה |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
{{ציטוט|תוכן=כִּי אֶבֶן מִקִּיר תִּזְעַק, וְכָפִיס מֵעֵץ יַעֲנֶנָּה.|מקור=חבקוק ב', י"א|מרכאות=כן}} | {{ציטוט|תוכן=כִּי אֶבֶן מִקִּיר תִּזְעַק, וְכָפִיס מֵעֵץ יַעֲנֶנָּה.|מקור=חבקוק ב', י"א|מרכאות=כן}} | ||
ודורשת על כך הגמרא{{הערה|תענית יא,א}}: לעתיד לבוא אבני ביתו של אדם וקורות ביתו מעידים בו שנאמר "כי אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ יעננה". וכך מובא גם במדרש תהילים{{הערה|סוף פרק עג}} "לעתיד אדם הולך ללקוט תאנה בשבת היא צווחה ואמרה שבת | ודורשת על כך הגמרא{{הערה|תענית יא,א}}: לעתיד לבוא אבני ביתו של אדם וקורות ביתו מעידים בו שנאמר "כי אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ יעננה". וכך מובא גם במדרש תהילים{{הערה|סוף פרק עג}} "לעתיד אדם הולך ללקוט תאנה בשבת היא צווחה ואמרה שבת היום... לעתיד אדם רוצה לילך לאשתו נדה האבן צועק ואומר נדה היא". | ||
פירוש היעוד הוא שהאבנים בביתו של האדם | פירוש היעוד הוא שהאבנים בביתו של האדם הינם עדים הרואים גם את מעשיו הלא טובים של האדם, יזעקו. אולם זעקה זו לא תהיה רק בדברים השליליים אלא בעיקר בתוכן הפנימי שמציאותה תגלה אלקות - יתגלה כח הפועל בנפעל. ומהחידושים שבזה הוא שהגילוי האלוקי שיפעל המשיח הוא גם בדרגה הנמוכה - דרגת ה[[דומם]].{{הערה|ספר המאמרים מלוקט ב דיבור המתחיל ונחה עליו תשכה ובהערה 7 (עמוד מה).}} | ||
וכן מובא בספר [[היום יום]]{{הערה|יום ט"ו אדר א'}}: | וכן מובא בספר [[היום יום]]{{הערה|יום ט"ו אדר א'}}: |