אבן מקיר תזעק: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 522 בתים ,  15 באוגוסט 2015
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 5: שורה 5:
{{ציטוט|תוכן=כִּי אֶבֶן מִקִּיר תִּזְעַק, וְכָפִיס מֵעֵץ יַעֲנֶנָּה.|מקור=חבקוק ב', י"א|מרכאות=כן}}
{{ציטוט|תוכן=כִּי אֶבֶן מִקִּיר תִּזְעַק, וְכָפִיס מֵעֵץ יַעֲנֶנָּה.|מקור=חבקוק ב', י"א|מרכאות=כן}}


ודורשת על כך הגמרא{{הערה|תענית יא,א}}: לעתיד לבוא אבני ביתו של אדם וקורות ביתו מעידים בו שנאמר "כי אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ יעננה".
ודורשת על כך הגמרא{{הערה|תענית יא,א}}: לעתיד לבוא אבני ביתו של אדם וקורות ביתו מעידים בו שנאמר "כי אבן מקיר תזעק וכפיס מעץ יעננה". וכך מובא גם במדרש תהילים{{הערה|סוף פרק עג}} "לעתיד אדם הולך ללקוט תאנה בשבת היא צווחה ואמרה שבת היא... לעתיד אדם רוצה לילך לאשתו נדה האבן צועק ואומר שבת היום".


פירוש היעוד הוא שהאבנים בביתו של האדם שהינם עדים הרואים גם את מעשיו הלא טובים של האדם, יזעקו. זו גם הסיבה שעל המצורע לנתוץ את אבני קירות ביתו במקרה שהנגע הופיע בקירות ביתו מכיוון שגם אם הנגע עבר אבל האבנים הללו עדים למעשיו.
פירוש היעוד הוא שהאבנים בביתו של האדם שהינם עדים הרואים גם את מעשיו הלא טובים של האדם, יזעקו. אולם זעקה זו לא תהיה רק בדברים השליליים אלא בעיקר בתוכן הפנימי שמציאותה תגלה אלקות - יתגלה כח הפועל בנפעל. ואחד החידושים שבזה הוא שהגילוי אלוקות שיפעל המשיח הוא גם בדרגה הנמוכה דרגת ה[[דומם]].{{הערה|ספר המאמרים מלוקט ב דיבור המתחיל ונחה עליו תשכה ובהערה 7 (עמוד מה).}}


וכן מובא בספר [[היום יום]]{{הערה|יום ט"ו אדר א'}}:
וכן מובא בספר [[היום יום]]{{הערה|יום ט"ו אדר א'}}:
5,403

עריכות