מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 157: | שורה 157: | ||
אך פעולה זו אינה עיקר עניינו{{הערה|אלא עניין ה[[מלכות]]. [[שיחה|שיחת]] [[שבת בראשית]] [[תשמ"ב]], התוועדויות חלק ב' עמ' 292}}. | אך פעולה זו אינה עיקר עניינו{{הערה|אלא עניין ה[[מלכות]]. [[שיחה|שיחת]] [[שבת בראשית]] [[תשמ"ב]], התוועדויות חלק ב' עמ' 292}}. | ||
ואף שעיקר ענינו הוא "מלך" הרי לאחרי שיסיים תפקידו כמלך "להרים דת האמת ולשבור זרוע הרשעים" "ויתקן העולם" עיקר פעולתו תהיה ללמד תורה את כל העם ואז יהיה עיקר ענינו{{הערה|אמנם באמת גם אז ישאר עיקר עניינו מלך מצד עניין המלך על פי חסידות. (לקוטי שיחות חלק לה עמוד 210 הערה 36).}} ללמד תורה את כל העם.{{הערה|לקוטי שיחות חלק לה עמוד 210.}} | ואף שעיקר ענינו הוא "מלך" הרי לאחרי שיסיים תפקידו כמלך "להרים דת האמת ולשבור זרוע הרשעים" "ויתקן העולם" עיקר פעולתו תהיה ללמד תורה את כל העם ואז יהיה עיקר ענינו{{הערה|אמנם באמת גם אז ישאר עיקר עניינו מלך מצד עניין המלך על פי חסידות. (לקוטי שיחות חלק לה עמוד 210 הערה 36).}} ללמד תורה את כל העם.{{הערה|לקוטי שיחות חלק לה עמוד 210.}} | ||
על שם תפקיד ופעולה זו מתואר המשיח בשם "[[נשיא]]" - שהתואר נשיא "קורין אותו החכמים נשיא..הוא העומד תחת משה רבינו"{{הערה|לשון הרמב"ם סנהדרין פרק א הלכה ג. וראה בזה לקוטי שיחות חלק יט עמוד 166 בהבדל בין נשיא למלך לקוטי שיחות חלק כ"ג עמוד 192 ואילך.}}. ונקרא אף "רועה"{{הערה|וְעַבְדִּי דָוִד מֶלֶךְ עֲלֵיהֶם וְרוֹעֶה אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם (יחזקאל לז,כד.) ואינו נמנה | על שם תפקיד ופעולה זו מתואר המשיח בשם "[[נשיא]]" - שהתואר נשיא "קורין אותו החכמים נשיא..הוא העומד תחת משה רבינו"{{הערה|לשון הרמב"ם סנהדרין פרק א הלכה ג. וראה בזה לקוטי שיחות חלק יט עמוד 166 בהבדל בין נשיא למלך לקוטי שיחות חלק כ"ג עמוד 192 ואילך.}}. ונקרא אף "רועה"{{הערה|וְעַבְדִּי דָוִד מֶלֶךְ עֲלֵיהֶם וְרוֹעֶה אֶחָד יִהְיֶה לְכֻלָּם (יחזקאל לז,כד.) ואינו נמנה בין ה[[שבעה רועים]] (סוכה נב, ב.) מפני שעיקר עניינו הוא המלכות כבפנים.}} על שם זה שעניינו להמשיך המשכה פנימית בבני ישראל - רב - ולא רק מקיף כמלך.{{הערה|שם=לה ויגש|לקוטי שיחות חלק ל"ה עמוד 208}} ומטעם זה מתייחסת נשיאותו לדוד המלך {{הערה|ראה לעיל בפנים "דברי חז"ל" שפלגי קיסר שנאמר על דוד המלך הכוונה למשיח כפי שהוא "ממשיך" את עניינו של המלך דוד.}} לפי שבדוד המלך דווקא האירה המלכות באופן פנימי.{{הערה|לקוטי שיחות חלק לה שם הערה 27.}} | ||
==ביאתו וסדר התגלותו== | ==ביאתו וסדר התגלותו== |