מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 31: | שורה 31: | ||
במקומות רבים בדברי חז"ל נמצאים תיאורים אודות המשיח הן על שמותיו{{הערה|סנהדרין צח, ב}} מעלותיו{{מקור}} זמן ביאתו{{מקור}} ועוד.(ראה בכל זה להלן) | במקומות רבים בדברי חז"ל נמצאים תיאורים אודות המשיח הן על שמותיו{{הערה|סנהדרין צח, ב}} מעלותיו{{מקור}} זמן ביאתו{{מקור}} ועוד.(ראה בכל זה להלן) | ||
====קיסר ופלגי קיסר==== | ====קיסר ופלגי קיסר==== | ||
{{להשלים}} | {{להשלים|פי' הראשונים}} | ||
בדברי חז"ל | התייחסות מעניינת נמצא בדברי חז"ל למלך המשיח העתיד למלוך על ישראל{{הערה|סנהדרין צח עמוד ב}}:{{ציטוט|תוכן='''אמר רב יהודה אמר רב עתיד הקדוש ברוך הוא להעמיד להם דוד אחר, שנאמר''' (ירמיה ל, ט) '''"וְעָבְדוּ אֵת ה' אֱלֹקיהֶם וְאֵת דָּוִד מַלְכָּם אֲשֶׁר אָקִים לָהֶם" הֵקים לא נאמר אלא אקים.''' (ומקשה הגמרא:)'''אמר ליה רב פפא לאביי והכתיב''' (יחזקאל לז, כה.) '''וְדָוִד עַבְדִּי, נָשִׂיא לָהֶם לְעוֹלָם? '''( - משמע שדוד המלך בעצמו ימלוך עליהם ולא אחר? מתרצת הגמרא:) '''כגון קיסר ופלגי קיסר.''' (מלך ושני לו. כן דוד החדש - מלך, כדכתיב ודוד מלכם אשר אקים. ודוד המלך - שני לו, כדכתיב: נשיא להם ולא כתוב מלך. - [[רש"י]]).}} | ||
המשמעות הפשוטה{{מקור}} לכאורה בדברי רב יהודה בשם רב הוא שמלך המשיח אינו דוד המלך אלא יהיה אישיות אחרת והוא יהיה "המלך" אולם גם דוד המלך יהיה בגאולה והוא יהיה שני למשיח כעין סגן שלו. | |||
הרבי מבאר שהן "קיסר" והן "פלגי קיסר" שניהם הכוונה על מלך המשיח עצמו. וכוונת הגמרא לומר שבמלכותו של המשיח יהיו תכונות נוספות מחודשות לגמרי ביחס למלכותו של דוד המלך. ובפרט שבו מתייחד מלך המשיח נקרא קיסר ובפרט שבו הוא "ממשיך" את דוד המלך נקרא המשיח פלגי קיסר.{{הערה|ראה להלן "דרגת מלכותו" ו"פעולתיו" שבזה מתייחד מלך המשיח שיתקן את העולם ו"מלמד תורה את כל העם" שאינו חידוש ביחס לדוד.}}{{הערה|לקוטי שיחות חלק ל"ה שיחת פרשת ויגש (ג)}} | הרבי מבאר שהן "קיסר" והן "פלגי קיסר" שניהם הכוונה על מלך המשיח עצמו. וכוונת הגמרא לומר שבמלכותו של המשיח יהיו תכונות נוספות מחודשות לגמרי ביחס למלכותו של דוד המלך. ובפרט שבו מתייחד מלך המשיח נקרא קיסר ובפרט שבו הוא "ממשיך" את דוד המלך נקרא המשיח פלגי קיסר.{{הערה|ראה להלן "דרגת מלכותו" ו"פעולתיו" שבזה מתייחד מלך המשיח שיתקן את העולם ו"מלמד תורה את כל העם" שאינו חידוש ביחס לדוד.}}{{הערה|לקוטי שיחות חלק ל"ה שיחת פרשת ויגש (ג)}} |