מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
שורה 153: | שורה 153: | ||
יש שביאורו{{הערה|שם=אבארבנל|1=ראש אמנה לאברבנאל פרק שלישי הספק החמישי [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=34946&st=&pgnum=42 ובפרק הארבע עשר]}} שטעמו של הרמבם הוא א. ימות המשיח הוא חלק מ[[שכר ועונש]] שהוא אחד מי"ג העיקרים ב. היות והי"ג עיקרים עניינם לשלול הטוענים בראיות נגד ההשגחה העליונה בראותם צדיק שרע לו ורשע שטוב לו (מחוסר צדק) לכן באה העיקר השנים עשר (והשלש עשר - [[תחיית המתים]]) להשלים האמונה בהשגחה. ג. היות והאמונה במשיח מיוסדת על פסוקי התורה נבואת משה רבינו ונבואת כל הנביאים לכן היא עיקר התורה שהכופר בזה כופר ב'''כל''' התורה כולה. | יש שביאורו{{הערה|שם=אבארבנל|1=ראש אמנה לאברבנאל פרק שלישי הספק החמישי [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=34946&st=&pgnum=42 ובפרק הארבע עשר]}} שטעמו של הרמבם הוא א. ימות המשיח הוא חלק מ[[שכר ועונש]] שהוא אחד מי"ג העיקרים ב. היות והי"ג עיקרים עניינם לשלול הטוענים בראיות נגד ההשגחה העליונה בראותם צדיק שרע לו ורשע שטוב לו (מחוסר צדק) לכן באה העיקר השנים עשר (והשלש עשר - [[תחיית המתים]]) להשלים האמונה בהשגחה. ג. היות והאמונה במשיח מיוסדת על פסוקי התורה נבואת משה רבינו ונבואת כל הנביאים לכן היא עיקר התורה שהכופר בזה כופר ב'''כל''' התורה כולה. | ||
ראייתם של החולקים הוא מהשיטה שמצאנו בגמרא{{מקור}} שר' הלל אמר אין משיח לישראל ואם מי שאינו מאמין במשיח חסר לו בעיקר איך קראו לו רבי {{הבהרה|סו"ס גם החתם סופר מודה שהכופר בפסוקי התורה כופר הוא וא"כ מה ההבדל. ובכלל יש לעיין בפנים ולפי"ז להרחיב ולדייק יותר}} אמנם מבארים דברי רבי הלל שלא הייתה כוונתו שאין מלך המשיח כי אם שמשיח שעתיד לבוא לא יבוא בזכות ישראל לפי שמצד זכויותיהם אין להם זכות והוא יבוא רק מצד שיגיע הזמן.{{הערה|שם=אבארבנל}} {{הבהרה|יש לעיין בספר בית אלוקים בזה גם יש לעיין בזה שוב באברבנל ולסדר הלשון}} | ראייתם של החולקים הוא מהשיטה שמצאנו בגמרא{{מקור}} שר' הלל אמר אין משיח לישראל ואם מי שאינו מאמין במשיח חסר לו בעיקר איך קראו לו רבי {{הבהרה|סו"ס גם החתם סופר מודה שהכופר בפסוקי התורה כופר הוא וא"כ מה ההבדל. ובכלל יש לעיין בפנים ולפי"ז להרחיב ולדייק יותר}} אמנם מבארים דברי רבי הלל שלא הייתה כוונתו שאין מלך המשיח כי אם שמשיח שעתיד לבוא לא יבוא בזכות ישראל לפי שמצד זכויותיהם אין להם זכות והוא יבוא רק מצד שיגיע הזמן.{{הערה|שם=אבארבנל}} {{הבהרה|יש לעיין בספר בית אלוקים בזה גם יש לעיין בזה שוב באברבנל ולסדר הלשון לקוטי שיחות חלק לד בהערות 5 ו42 ובמצויין שם}} | ||
האמונה בביאת המשיח אינה נמנית עם המצוות לפי שהיא מצווה כללית שעניינה קיום כל המצוות בשלימות{{הערה|שם=חי1}}{{הבהרה|יש בזה גם בברבנאל מצוין בלקו"ש שםוכן בלקו"ש חלק לד עיין שם}} | האמונה בביאת המשיח אינה נמנית עם המצוות לפי שהיא מצווה כללית שעניינה קיום כל המצוות בשלימות{{הערה|שם=חי1}}{{הבהרה|יש בזה גם בברבנאל מצוין בלקו"ש שםוכן בלקו"ש חלק לד עיין שם}} |