|
|
שורה 1: |
שורה 1: |
| חז"ל אומרים <REF> [http://hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=24&daf=97&format=pdf סנהדרין צז, א]</REF> "ששה אלפי שנים העולם קיים". ששת אלפי השנים
| | {{למחיקה|? ראה [[חב"דפדיה:אולם דיונים#ערכים כפולים]]}} |
| מכוונים ל[[ששת ימי בראשית]], כפי שנאמר: "כי אלף שנים בעיניך כיום
| |
| אתמול", לגבי [[הקב"ה]] - אל"ף שנים נחשבים כיום אחד, והאלף השביעי - העולם הבא - משול ל[[שבת]], "יום שכולו שבת ומנוחה לחיי העולמים".
| |
| | |
| שני האלפים האחרונים מתוך ששת ה"ימים" נקראים בחז"ל<REF>שם.</REF> "ימות המשיח", כלומר שכשם שבמעשה בראשית רק ביום השישי נברא האדם -
| |
| תכלית הבריאה, כך גם באלף השישי תהיה ביאת המשיח, וכל ייעודי התורה על ימות המשיח הוא בתוך זמן זה (בתוך ששת אלפי השנים שבהם העולם קיים).
| |
| | |
| כבר בזמן הגמרא אמרו חז"ל<REF> [http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=24&daf=97b&format=pdf סנהדרין צז, ב]</REF> "כלו כל הקיצין" - זמן ה[[גאולה]] הגיע, ואין כל עיכוב לביאתה. מאז עברו מאות שנים, נתגלו כמה קיצים נוספים, והעולם התקדם עוד ועוד אל הגאולה. | | כבר בזמן הגמרא אמרו חז"ל<REF> [http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=24&daf=97b&format=pdf סנהדרין צז, ב]</REF> "כלו כל הקיצין" - זמן ה[[גאולה]] הגיע, ואין כל עיכוב לביאתה. מאז עברו מאות שנים, נתגלו כמה קיצים נוספים, והעולם התקדם עוד ועוד אל הגאולה. |
|
| |
|
| מובא בכמה מקומות, שמתקופת האלף השישי שכנגד [[ערב שבת]], ובמיוחד במחציתו השניה (כיון שהמחצית הראשונה משולה לליל שישי) - משנת ה'
| |
| אלפים ת"ק ואילך, התחיל להפציע שחר הגאולה ו[[אורו של משיח]] החל להתנוצץ בעולם. ובלשון [[האור החיים]] הקדוש<REF>[http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14148&hilite=66f870c3-e573-4461-8fc8-318998ff3c5a&st=%D7%A0%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%A6%D7%99+%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%99+%D7%94%D7%92%D7%90%D7%95%D7%9C%D7%94+%D7%91%D7%94%D7%AA%D7%97%D7%9C%D7%AA על במדבר פכ"ו]</REF> "ויתחילו ניצוצי גילוי הגאולה בהתחלת חמש מאות הבאים לשלום".
| |
|
| |
|
| וככל שמתקרבים יותר לסיומו, מתחזקת יותר התנוצצות זו. | | וככל שמתקרבים יותר לסיומו, מתחזקת יותר התנוצצות זו. |
|
| |
|
| אין לבלבל בין התנוצצות זו שמדברת על הארה מהגאולה בזמן הגלות, שניתן לנו טעימה מהאור הנפלא שהיה אז, לבין הגאולה בפועל ממש עליה אנו מדברים שתהיה דווקא לאחר שקם [[מלך מבית דוד]] שפועל את פעולותיו לגאול את ישראל, והוא זה שמתחיל את הגאולה השלימה.
| |
|
| |
| אך התנוצצות זו - התנוצצות זו היא בשני המישורים, הן התנוצצות הגאולה, והן גילוי המשיח. שבפנימיותם הם מהות אחת ותלויים זה בזה.
| |
|
| |
| הגאולה היא התגלות
| |
| פנימיות וסודות התורה - בחינת ה[[יחידה]] שבתורה, שתתגלה על ידי [[מלך המשיח]] שנשמתו היא בחינת היחידה הכללית של ישראל.
| |
|
| |
| וכך אכן נאמר ב[[זוהר הקדוש]], כי בהתקרב ימי המשיח יתגלו לכולם רזי
| |
| התורה, התגלות זו היא הכנה הכרחית לגאולה, ועל ידי זה "יפקון מן גלותא
| |
| ברחמין". וכן ישנה התגלות בחינת משיח, כפי שמבאר זאת [[אדמו"ר הזקן]] "על ידי צדיקי קדושי עליון שהיו בהתחלות ת"ק לאלף השישי
| |
| כידוע".
| |
| {{הערות שוליים}} | | {{הערות שוליים}} |
| [[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]] | | [[קטגוריה:גאולה ומשיח בזמן הגלות]] |