שיתוף: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 157 בתים ,  7 בנובמבר 2014
שורה 43: שורה 43:
וזה שהבחירה עצמה (אפי' כשאינה משנה לאיזו השפעה) אינה נחשבת לפירוד מאחדותו של ה' היא מפני שהבחירה של האדם היא מכח התאחדותו עם העצמות ("מפני ששרשם בעצמות"){{הערה| - ספר השיחות תשנ"א חלק א עמוד 69 ובהערה 75}}
וזה שהבחירה עצמה (אפי' כשאינה משנה לאיזו השפעה) אינה נחשבת לפירוד מאחדותו של ה' היא מפני שהבחירה של האדם היא מכח התאחדותו עם העצמות ("מפני ששרשם בעצמות"){{הערה| - ספר השיחות תשנ"א חלק א עמוד 69 ובהערה 75}}


===בעבודת האדם===
==בעבודת האדם==
נקודת הטעות בשיתוף היא שמחשיבים את הדברים הגשמיים למציאות שמשפיעה ע"י בחריתה או ע"י טבעה (כנ"ל)  
נקודת הטעות בשיתוף היא שמחשיבים את הדברים הגשמיים למציאות שמשפיעה ע"י בחריתה או ע"י טבעה (כנ"ל)  
ושלילת השיתוף היא ההרגשה שעסק הפרנסה הוא לא ח"ו המקור לפרנסתו ושכל ההשפעה היא מלמעלה מאת ה' והעסק אינו מציאות כלל והוא רק כלי שדרכו יעבור ההשפעה האלוקית בדרך הטבע. (ראה ע"ע [[בטחון]])
ושלילת השיתוף היא ההרגשה שעסק הפרנסה הוא לא ח"ו המקור לפרנסתו ושכל ההשפעה היא מלמעלה מאת ה' והעסק אינו מציאות כלל והוא רק כלי שדרכו יעבור ההשפעה האלוקית בדרך הטבע. (ראה ע"ע [[בטחון]])
שורה 55: שורה 55:
*גם צריך שהכלי שע"י משפיע הקב"ה יהיה מוכשר לקבל הגילוי אלוקות שעובר דרכה (שאם לא היא לא מוכשרת לכך){{הערה|[http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/1/45/index.htm מים רבים תשי"ז]}}
*גם צריך שהכלי שע"י משפיע הקב"ה יהיה מוכשר לקבל הגילוי אלוקות שעובר דרכה (שאם לא היא לא מוכשרת לכך){{הערה|[http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/1/45/index.htm מים רבים תשי"ז]}}


שאם העסק יהווה סתירה לעבודת ה' שלו לביטול לימוד התורה ותפילה במניין וכיו"ב, עסק כזה אינו יכול להיות כלי שבה תתגלה השפעה האלוקית
שאם העסק יהווה סתירה לעבודת ה' שלו לביטול לימוד התורה ותפילה במניין וכיו"ב, עסק כזה אינו יכול להיות כלי שבה תתגלה השפעה האלוקית שהרי היא אינה כלי לאלוקית.
 
===בחז"ל ובדברי הימים===
 
"מאמין בחיי עולמים וזורע"
 
"מגילת אסתר"


== המצווים בשלילתה ==
== המצווים בשלילתה ==
5,403

עריכות