שיתוף: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 905 בתים ,  2 בנובמבר 2014
שורה 7: שורה 7:
ולפיכך, על אף שמודים הם בהנהגתו של ה' בבריאה יחד עם זאת מודים הם ועובדים לממוצעים אלו ומשני סיבות
ולפיכך, על אף שמודים הם בהנהגתו של ה' בבריאה יחד עם זאת מודים הם ועובדים לממוצעים אלו ומשני סיבות
א. בתור הודאה - לפי שסו"ס ההשפעה באה מרצונם הטוב.
א. בתור הודאה - לפי שסו"ס ההשפעה באה מרצונם הטוב.
ב. בתור תפילה ובקשה - לפי שבידם הבחירה והאפשרות להוסיף בהשפעה (אמנם לא מפני שהם מקור ההשפעה אלא מפני שדרכם עוברת ההשפעה).{{הערה|שם=ביום עשתי |מאמר ד"ה ביום עשתי עשר תשל"א}}  
ב. בתור תפילה ובקשה - לפי שבידם הבחירה והאפשרות להוסיף בהשפעה (אמנם לא מפני שהם מקור ההשפעה אלא מפני שדרכם עוברת ההשפעה).{{הערה|שם=ביום עשתי |מאמר ד"ה ביום עשתי עשר תשל"א}}
 
וע"ד החיוב שיש לבן להודות לאביו ואמו שעל אף שע"י אביו ואמו נוצר רק גופו ועיקר מהותו כלומר חיותו ונפשו נוצרה ע"י הקב"ה, ויתרה מכך גופו עצמו נוצר רק בכח וחיות האלוקי שמחיה ויוצרת את גופו ברחם אמו, ועד שעצם התהוותו יש מאין הוא רק בכח האין סוף. יוצא אם כן שהאב והאם לכאורה אינם שותפים בהוויתו כלום, אעפ"כ הרי הוא מכבד אותם והוא מצווה ע"כ מהתורה, וזאת לפי שעפ"י האמת התהוות מציאותו בסופו של דבר תלויה בבחירת אביו ואמו דווקא ואם יחליטו שלא להביאו לא יבוא(!) ולכן מחויב בכבודם על שותפותם בהבאתו (אף שהוא שולי וכנ"ל).


=== הסיבה לטעות ===
=== הסיבה לטעות ===
5,403

עריכות