דברי כיבושין: הבדלים בין גרסאות בדף

אין שינוי בגודל ,  1 ביוני 2014
מ
אין תקציר עריכה
(הוספת ערך - אין לי מושג לאיזה קטגוריה לשייך)
 
מאין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
הטעם למנהג הוא כפי שכותב [[הרמב"ם]]: "כדי לעורר הלבבות לפתוח דרכי התשובה"{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/rambam.aspx?sefer=3&hilchos=20&perek=5&hilite= ספר זמנים, הלכות תעניות ה, א].}}.
הטעם למנהג הוא כפי שכותב [[הרמב"ם]]: "כדי לעורר הלבבות לפתוח דרכי התשובה"{{הערה|1=[http://hebrewbooks.org/rambam.aspx?sefer=3&hilchos=20&perek=5&hilite= ספר זמנים, הלכות תעניות ה, א].}}.


על אף שהמנהג במקורו מופיע לגבי תעניות הנערכות בעקבות בצורת ומחסור בגשמים, הרב [[יחיאל מיכל אפשטיין]] בספרו [[ערוך השולחן]] מקשר בין המנהגים וכותב: "וכן בכל תענית כשאומרים דברי מוסר - יאמרו קודם תפילת מנחה"{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9102&st=&pgnum=275 ערוך השולחן סץרע"ט ס"ג].}}.
על אף שהמנהג במקורו מופיע לגבי תעניות הנערכות בעקבות בצורת ומחסור בגשמים, הרב [[יחיאל מיכל אפשטיין]] בספרו [[ערוך השולחן]] מקשר בין המנהגים וכותב: "וכן בכל תענית כשאומרים דברי מוסר - יאמרו קודם תפילת מנחה"{{הערה|1=[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9102&st=&pgnum=275 ערוך השולחן סתקע"ט ס"ג].}}.


המנהג נקבע דווקא לזמן תפילת מנחה היות וימי התענית הינם ימי עבודה רגילים, ולא ניתן לדרוש מהציבור להישאר ולשמוע דברי כיבושין בשעות הבוקר על חשבון זמן העבודה{{הערה|1=מאותה סיבה גם נוהגים לקרוא את ה[[הפטרה]] של ימי התענית דווקא בזמן תפילת מנחה ולא בזמן תפילת שחרית. להרחבה, ראו: [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9223&st=&pgnum=196 לבוש - אורח חיים סתקס"ו ס"ב].}}.
המנהג נקבע דווקא לזמן תפילת מנחה היות וימי התענית הינם ימי עבודה רגילים, ולא ניתן לדרוש מהציבור להישאר ולשמוע דברי כיבושין בשעות הבוקר על חשבון זמן העבודה{{הערה|1=מאותה סיבה גם נוהגים לקרוא את ה[[הפטרה]] של ימי התענית דווקא בזמן תפילת מנחה ולא בזמן תפילת שחרית. להרחבה, ראו: [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=9223&st=&pgnum=196 לבוש - אורח חיים סתקס"ו ס"ב].}}.
31,417

עריכות