אביגדור מילר: הבדלים בין גרסאות בדף

הוסר בית אחד ,  14 במאי 2014
מ
החלפת טקסט – " " ב־" "
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
שורה 34: שורה 34:


==יחסו לחסידות ותנועת חב"ד==
==יחסו לחסידות ותנועת חב"ד==
למרות שלא היה חסיד, הוא התייחס באהדה לתנועת החסידות ואמר שוודאי שעימם האמת. הוא אמר בשם [[החפץ חיים]] שהגיב על הטענות שהחסידים מתפללים לאחר [[זמן תפילה]]: אצלם מתפללים מאוחר, ואילו אצל ה[[מתנגדים]] אין מתפללים כלל... בשיחה אחרת כאשר חישב את כל המנהיגים ששינו את פני העולם, כדוגמת [[רש"י]] הק', המשיך ומנה את [[הבעל שם טוב]], כשהוא אומר, כי כל העולם היהודי הושפע מתורתו של הבעל שם טוב, וגם ה[[ליטאים]] הושפעו מזיו תורתו, חלקם באופן ישיר - כמו הוא בעצמו שלומד ספרי חסידות, ואם בעקיפין - על ידי החיות המיוחדת שהכניסו החסידים לעולם.
למרות שלא היה חסיד, הוא התייחס באהדה לתנועת החסידות ואמר שוודאי שעימם האמת. הוא אמר בשם [[החפץ חיים]] שהגיב על הטענות שהחסידים מתפללים לאחר [[זמן תפילה]]: אצלם מתפללים מאוחר, ואילו אצל ה[[מתנגדים]] אין מתפללים כלל... בשיחה אחרת כאשר חישב את כל המנהיגים ששינו את פני העולם, כדוגמת [[רש"י]] הק', המשיך ומנה את [[הבעל שם טוב]], כשהוא אומר, כי כל העולם היהודי הושפע מתורתו של הבעל שם טוב, וגם ה[[ליטאים]] הושפעו מזיו תורתו, חלקם באופן ישיר - כמו הוא בעצמו שלומד ספרי חסידות, ואם בעקיפין - על ידי החיות המיוחדת שהכניסו החסידים לעולם.


הוא עורר על כך שעל האדם לקנוס את עצמו כדי לחייב את עצמו לקיים דברים שהנסיון בהם קשה לו. באחת מקלטותיו שנאמרה לציבור ליטאי הוא התבטא: {{ציטוטון|אם קמת מאוחר, אל תקנוס את עצמך בעשר דולר, אלא בחמישים דולר, ולא לבית הכנסת בו הינך מתפלל אלא ל[[ישיבת תומכי תמימים]]...}}
הוא עורר על כך שעל האדם לקנוס את עצמו כדי לחייב את עצמו לקיים דברים שהנסיון בהם קשה לו. באחת מקלטותיו שנאמרה לציבור ליטאי הוא התבטא: {{ציטוטון|אם קמת מאוחר, אל תקנוס את עצמך בעשר דולר, אלא בחמישים דולר, ולא לבית הכנסת בו הינך מתפלל אלא ל[[ישיבת תומכי תמימים]]...}}
14,699

עריכות