ערב ראש השנה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 18 בתים ,  21 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "ס' המנהגים" ב־"ספר המנהגים"
מ (החלפת טקסט – "ס' השיחות " ב־"ספר השיחות ")
מ (החלפת טקסט – "ס' המנהגים" ב־"ספר המנהגים")
שורה 17: שורה 17:
==השתטחות ==
==השתטחות ==


נוהגים - הנמצאים בקירוב מקום - להשתטח על ציון כ"ק [[אדמו"ר הריי"צ]] <ref>ס' המנהגים.</ref>.
נוהגים - הנמצאים בקירוב מקום - להשתטח על ציון כ"ק [[אדמו"ר הריי"צ]] <ref>ספר המנהגים.</ref>.


הרבי היה בא ל[[אוהל]] מוהריי"צ אחר חצות היום, והיה שוהה שם שעות רבות עד עת ה[[מנחה]].
הרבי היה בא ל[[אוהל]] מוהריי"צ אחר חצות היום, והיה שוהה שם שעות רבות עד עת ה[[מנחה]].
שורה 30: שורה 30:


==פדיון נפש בערב ראש השנה==
==פדיון נפש בערב ראש השנה==
בערב ראש-השנה מוסר כל אחד [[פדיון נפש]] עבורו ועבור בני־ביתו - ליד כ"ק ה[[אדמו"ר]] המברך את כל אחד ואחד בכתיבה וחתימה טובה. אלו שהם בריחוק מקום - משתדלים לשלוח את ה'פ"נ' באופן שיתקבל לכ"ק האדמו"ר קודם ראש-השנה<ref>ס' המנהגים</ref>.
בערב ראש-השנה מוסר כל אחד [[פדיון נפש]] עבורו ועבור בני־ביתו - ליד כ"ק ה[[אדמו"ר]] המברך את כל אחד ואחד בכתיבה וחתימה טובה. אלו שהם בריחוק מקום - משתדלים לשלוח את ה'פ"נ' באופן שיתקבל לכ"ק האדמו"ר קודם ראש-השנה<ref>ספר המנהגים</ref>.


====אצל כ"ק אדמו"ר הרש"ב====
====אצל כ"ק אדמו"ר הרש"ב====
שורה 66: שורה 66:
החסידים מוסרים 'פ"נ' עבור הרבי ובני ביתו, ועבור כלל ישראל, הנקרא בשם 'פ"נ הכללי'.
החסידים מוסרים 'פ"נ' עבור הרבי ובני ביתו, ועבור כלל ישראל, הנקרא בשם 'פ"נ הכללי'.


בעת קבלת ה'פ"נ הכללי' נוהג כ"ק האדמו"ר לברך את כל בני־ישראל, בכל מקום שהם, בברכת "כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה"<ref>ס' המנהגים</ref>.
בעת קבלת ה'פ"נ הכללי' נוהג כ"ק האדמו"ר לברך את כל בני־ישראל, בכל מקום שהם, בברכת "כתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומתוקה"<ref>ספר המנהגים</ref>.


====אצל כ"ק אדמו"ר הריי"צ====
====אצל כ"ק אדמו"ר הריי"צ====
שורה 104: שורה 104:


==אמירת תהלים קודם ערבית דראש השנה==
==אמירת תהלים קודם ערבית דראש השנה==
קודם תפילת מעריב - אמירת תהלים<ref>ס' המנהגים</ref>.
קודם תפילת מעריב - אמירת תהלים<ref>ספר המנהגים</ref>.


===אצל כ"ק אדמו"ר מה"מ===
===אצל כ"ק אדמו"ר מה"מ===
שורה 114: שורה 114:


==הדלקת הנרות==
==הדלקת הנרות==
ברכות הדלקת הנרות דראש־השנה: "של יום הזכרון", "שהחיינו"<ref>ס' המנהגים</ref>.
ברכות הדלקת הנרות דראש־השנה: "של יום הזכרון", "שהחיינו"<ref>ספר המנהגים</ref>.


בנוסח ברכת הדלקת נרות דר"ה.. "של יום הזכרון", הנה זה היה קשה לי.. כיון שזה בנוסח ברכה חדש בהדלקת הנרות. ושאלתי את פי כ"ק מו"ח אדמו"ר [מוהריי"צ].. ואמר לי אשר פלפל בזה כ"ק אדמו"ר (מוהרש"ב) עם הרה"ג הר"י רפלוביץ מקרמנצוג.. והשיב כ"ק אדמו"ר [מוהרש"ב] שצריכים לומר "יום הזכרון". וכן הוא מנהג בית רבנו, ומעשה רב. ואולי הטעם, דמדמינן לקידוש ולהפטרה וכו'. וכן הוא מנהג בית רבנוו, ומעשה רב<ref>אגרות־קודש כ"ק אדמו"ר ו, עמ' קכה</ref>.
בנוסח ברכת הדלקת נרות דר"ה.. "של יום הזכרון", הנה זה היה קשה לי.. כיון שזה בנוסח ברכה חדש בהדלקת הנרות. ושאלתי את פי כ"ק מו"ח אדמו"ר [מוהריי"צ].. ואמר לי אשר פלפל בזה כ"ק אדמו"ר (מוהרש"ב) עם הרה"ג הר"י רפלוביץ מקרמנצוג.. והשיב כ"ק אדמו"ר [מוהרש"ב] שצריכים לומר "יום הזכרון". וכן הוא מנהג בית רבנו, ומעשה רב. ואולי הטעם, דמדמינן לקידוש ולהפטרה וכו'. וכן הוא מנהג בית רבנוו, ומעשה רב<ref>אגרות־קודש כ"ק אדמו"ר ו, עמ' קכה</ref>.
שורה 120: שורה 120:
שקו"ט בזה - עפ"י סיפורו של כ"ק מו"ח אדמו"ר [מוהריי"צ] - הרב רפאלאוויטש מקרעמעגטשוג עם כ"ק אדמו"ר (מוהרש"ב). וכ"ק אדמו"ר אמר לו שזהו מעשה רב דבית רבי<ref>שם ח"ג, עמ' קמ</ref>.
שקו"ט בזה - עפ"י סיפורו של כ"ק מו"ח אדמו"ר [מוהריי"צ] - הרב רפאלאוויטש מקרעמעגטשוג עם כ"ק אדמו"ר (מוהרש"ב). וכ"ק אדמו"ר אמר לו שזהו מעשה רב דבית רבי<ref>שם ח"ג, עמ' קמ</ref>.


המברך "שהחיינו" בהדלקת הנרות, אין לו לברך ברכה זו בקידוש<ref>ס' המנהגים</ref>.
המברך "שהחיינו" בהדלקת הנרות, אין לו לברך ברכה זו בקידוש<ref>ספר המנהגים</ref>.


==תפלת מנחה==
==תפלת מנחה==
39,916

עריכות