שומרת יום כנגד יום: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "יו"ט" ב־"יום טוב"
מ (החלפת טקסט – " ח"ז " ב־" חלק ז' ")
מ (החלפת טקסט – "יו"ט" ב־"יום טוב")
שורה 9: שורה 9:
דין זה היה קיים במצב הבסיסי של הלכות נידה, אך כיום כבר אינו תופס בגלל [[חומרא דרבי זירא]].
דין זה היה קיים במצב הבסיסי של הלכות נידה, אך כיום כבר אינו תופס בגלל [[חומרא דרבי זירא]].
===ביאורי הרבי===
===ביאורי הרבי===
הרבי חוקר האם דיני הטומאה שביום השמירה של ה"כנגד יום", הוא טומאה עצמאית החלה על היום עצמו, או שמא מדובר בטומאה הנשאבת מכוחו של היום שעבר בלבד. (כדוגמא הרבי מציג את השאלה האם תוספת שבת ויו"ט היא קדושה עצמאית החלה על הזמן בימי החול הסמוכים לשבתף או שמא נחשבת כחלק מהקדושה החלה על יום השבת עצמו).
הרבי חוקר האם דיני הטומאה שביום השמירה של ה"כנגד יום", הוא טומאה עצמאית החלה על היום עצמו, או שמא מדובר בטומאה הנשאבת מכוחו של היום שעבר בלבד. (כדוגמא הרבי מציג את השאלה האם תוספת שבת ויום טוב היא קדושה עצמאית החלה על הזמן בימי החול הסמוכים לשבתף או שמא נחשבת כחלק מהקדושה החלה על יום השבת עצמו).


הרבי מסביר בכך את דברי הגמרא בסוף מסכת נדה (עב ב), בהם מוצגים שתי אפשרויות למחלוקת [[רבי יוחנן]] ו[[ריש לקיש]] האם רואה ביום עשירי טעונה שימור או לא.  
הרבי מסביר בכך את דברי הגמרא בסוף מסכת נדה (עב ב), בהם מוצגים שתי אפשרויות למחלוקת [[רבי יוחנן]] ו[[ריש לקיש]] האם רואה ביום עשירי טעונה שימור או לא.