יוסף ענגיל: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 4 בתים ,  18 במרץ 2014
מ
החלפת טקסט – "אח"כ " ב־"אחר כך "
מאין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "אח"כ " ב־"אחר כך ")
שורה 37: שורה 37:
רוב ימיו היה מרוחק מבני אדם ושקוע בעולמו וכתיבת חיבוריו, במשך חייו כתב למעלה ממאה עשרים ספרים, אך רובם לא הגיעו לידינו, וכיום ידוע על כעשרים ספרים ששרדו את תהפוכות השואה, ביניהם:  
רוב ימיו היה מרוחק מבני אדם ושקוע בעולמו וכתיבת חיבוריו, במשך חייו כתב למעלה ממאה עשרים ספרים, אך רובם לא הגיעו לידינו, וכיום ידוע על כעשרים ספרים ששרדו את תהפוכות השואה, ביניהם:  


*''''שבעים פנים לתורה'''' - שבעים תירוצים לשאלה אחת, בסוגית היתר מצטרף לאיסור).{{הערה|ספר זה הינו ספרו הראשון. על ספרו ע' פנים לתורה וכן גבורות שמונים (שמתרצים שבעים או שמונים תירוצים על קושיא אחת) התבטא פעם הרד"ב ווינפעלד ראש ישיבת טשעבין: אל תחשבו שר"י יישב את הקושיא בשמונים אופנים ואח"כ חיבר את השם "גבורות שמונים' אלא מלכתחילה קרא לו כך ואחר כך כתב שמונים תירוצים, אבל אם היה רוצה לקרוא לזה לדוגמא 'גבורות מאה' היה ביכולתו לכתוב מאה תרוצים.}}.
*''''שבעים פנים לתורה'''' - שבעים תירוצים לשאלה אחת, בסוגית היתר מצטרף לאיסור).{{הערה|ספר זה הינו ספרו הראשון. על ספרו ע' פנים לתורה וכן גבורות שמונים (שמתרצים שבעים או שמונים תירוצים על קושיא אחת) התבטא פעם הרד"ב ווינפעלד ראש ישיבת טשעבין: אל תחשבו שר"י יישב את הקושיא בשמונים אופנים ואחר כך חיבר את השם "גבורות שמונים' אלא מלכתחילה קרא לו כך ואחר כך כתב שמונים תירוצים, אבל אם היה רוצה לקרוא לזה לדוגמא 'גבורות מאה' היה ביכולתו לכתוב מאה תרוצים.}}.
*''''לקח טוב'''' – חקירות.  
*''''לקח טוב'''' – חקירות.  
*''''בית האוצר'''' – אנציקלופדיה.  
*''''בית האוצר'''' – אנציקלופדיה.  
14,699

עריכות