אדעתא דנפשיה: הבדלים בין גרסאות בדף

מ
החלפת טקסט – "אח"כ " ב־"אחר כך "
מ (החלפת טקסט – "מ"מ " ב־"מכל מקום ")
מ (החלפת טקסט – "אח"כ " ב־"אחר כך ")
שורה 3: שורה 3:
בעניין זה שני היבטים - חיובי ושלילי:
בעניין זה שני היבטים - חיובי ושלילי:
===ההיבט החיובי===
===ההיבט החיובי===
א) כאשר אדם עובד את ה' ומפשפש במעשיו, ואח"כ גם מתקן את הטעון תיקון ושיפור, הנה, אם עושה זאת רק כדי לצאת ידי חובה בפני מאן דהוא - לא יצליח.
א) כאשר אדם עובד את ה' ומפשפש במעשיו, ואחר כך גם מתקן את הטעון תיקון ושיפור, הנה, אם עושה זאת רק כדי לצאת ידי חובה בפני מאן דהוא - לא יצליח.


אבל אם עובד מתוך אינטרס אישי, מתוך כונה לתקן את עצמו כראוי - אדעתא דנפשיה, בודאי יצליח בעבודתו. וכן אם לומד תורה לשמה{{הערה|ראה בפסחים נ' ע"ב אודות החילוק בין לשמה לשלא לשמה, ושמכל מקום מתוך שלא לשמה באו לשמה.}} - לשם הנשמה, היינו כדי לקשר נפשו לה' על ידי השגת התורה הנקראת מזון לנפש, הנה, בודאי יתעלה בה. וכמו שאמר [[רב יוסף]]: {{ציטוטון|חדאי נפשאי, לך קראי לך תנאי}} וכו'
אבל אם עובד מתוך אינטרס אישי, מתוך כונה לתקן את עצמו כראוי - אדעתא דנפשיה, בודאי יצליח בעבודתו. וכן אם לומד תורה לשמה{{הערה|ראה בפסחים נ' ע"ב אודות החילוק בין לשמה לשלא לשמה, ושמכל מקום מתוך שלא לשמה באו לשמה.}} - לשם הנשמה, היינו כדי לקשר נפשו לה' על ידי השגת התורה הנקראת מזון לנפש, הנה, בודאי יתעלה בה. וכמו שאמר [[רב יוסף]]: {{ציטוטון|חדאי נפשאי, לך קראי לך תנאי}} וכו'
14,699

עריכות