39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " ." ב־".") |
מ (החלפת טקסט – " מה"מ " ב־" ") |
||
שורה 14: | שורה 14: | ||
מחנות-קיץ של בני הישיבות, הלכו והתבססו - אולם מכאן ועד לסיפוק מושלם לדרישת התקופה, היתה הדרך ארוכה. מצד אחד - חסרה לחלוטין מסגרת כזאת, מחנה על טהרת-הקודש, שתקלוט ותשמש גם את הנוער והצעירים מבתי-הספר העממיים, הרחוקים ממסורת ה[[יהדות]]; ומאידך - גם המסגרות שהוקמו אז בימי הקיץ לנוער הישיבתי, שימשו למעשה יותר כ"[[עיר מקלט]]" מפני השפעות הרחוב השליליות, כך שניתן היה להרגיש מחסור בניצול מושלם (במידה המקסימלית) של הצד התוכני וההשפעה החינוכית החיובית שיש להשקיע בילדים במשך "ימי החופש". | מחנות-קיץ של בני הישיבות, הלכו והתבססו - אולם מכאן ועד לסיפוק מושלם לדרישת התקופה, היתה הדרך ארוכה. מצד אחד - חסרה לחלוטין מסגרת כזאת, מחנה על טהרת-הקודש, שתקלוט ותשמש גם את הנוער והצעירים מבתי-הספר העממיים, הרחוקים ממסורת ה[[יהדות]]; ומאידך - גם המסגרות שהוקמו אז בימי הקיץ לנוער הישיבתי, שימשו למעשה יותר כ"[[עיר מקלט]]" מפני השפעות הרחוב השליליות, כך שניתן היה להרגיש מחסור בניצול מושלם (במידה המקסימלית) של הצד התוכני וההשפעה החינוכית החיובית שיש להשקיע בילדים במשך "ימי החופש". | ||
כאן נרקמה מתכונתו של המחנה החב"די - שהיה מחנה מסוג אחר. ועם פתיחתו הוקמה למעשה תנועה חינוכית שלימה, אשר באמצעותה חולל [[הרבי]] | כאן נרקמה מתכונתו של המחנה החב"די - שהיה מחנה מסוג אחר. ועם פתיחתו הוקמה למעשה תנועה חינוכית שלימה, אשר באמצעותה חולל [[הרבי]] מהפיכה עצומה בשדה ה[[חינוך]] כולו. | ||
מחנה זה, לא רק שפתח את שעריו לכל ילד יהודי, מבלי הבדל בין תלמידי [[ישיבה]] לבין תלמידי "פובליק-סקולס" (בתי-ספר עממיים); ולא רק ששימש עבור כולם כתריס בפני הרוחות השונות שנשבו בראש חוצות - אלא עוד זאת, ששימש כמכשיר חינוכי חדש, מכשיר רב-עוצמה, שהשפעתו בתחומים רבים היתה אף גדולה יותר מזו של מסגרת ה[[ישיבה]] עצמה. ואדרבה - [[חינוך]] המחנה הוא שנתן את אותותיו והביא להתחזקות והתאמצות ההשפעה בחינוך של כל השנה. | מחנה זה, לא רק שפתח את שעריו לכל ילד יהודי, מבלי הבדל בין תלמידי [[ישיבה]] לבין תלמידי "פובליק-סקולס" (בתי-ספר עממיים); ולא רק ששימש עבור כולם כתריס בפני הרוחות השונות שנשבו בראש חוצות - אלא עוד זאת, ששימש כמכשיר חינוכי חדש, מכשיר רב-עוצמה, שהשפעתו בתחומים רבים היתה אף גדולה יותר מזו של מסגרת ה[[ישיבה]] עצמה. ואדרבה - [[חינוך]] המחנה הוא שנתן את אותותיו והביא להתחזקות והתאמצות ההשפעה בחינוך של כל השנה. | ||
שורה 46: | שורה 46: | ||
באותה תקופה, זכו המארגנים להיכנס כמה פעמים ל[[יחידות]], וקיבלו את הוראות והדרכות [[הרבי]] בכתב ובעל-פה על כל צעד ושעל של התייסדות מחנה-הקיץ, בליווי ברכות רבות להצלחה מופלגה - לאורך כל הדרך. | באותה תקופה, זכו המארגנים להיכנס כמה פעמים ל[[יחידות]], וקיבלו את הוראות והדרכות [[הרבי]] בכתב ובעל-פה על כל צעד ושעל של התייסדות מחנה-הקיץ, בליווי ברכות רבות להצלחה מופלגה - לאורך כל הדרך. | ||
מיד עם קבלת הסכמתו של [[הרבי]], נסעו המארגנים להרי הקטסקיל לחפש מקום מתאים למחנה, אך לא מצאו. רק ברגע האחרון, מספר שבועות לפני פתיחת הקעמפ, הצליחו (באמצעות הרב [[יעקב יהודה הכט]]) לשכור מקום מתאים בעיר עלענוויל, נ. י., ששימש בשנה הקודמת כקעמפ בשם "איזראעל". לאחר קבלת דיווח על המקום, הביע [[הרב]] | מיד עם קבלת הסכמתו של [[הרבי]], נסעו המארגנים להרי הקטסקיל לחפש מקום מתאים למחנה, אך לא מצאו. רק ברגע האחרון, מספר שבועות לפני פתיחת הקעמפ, הצליחו (באמצעות הרב [[יעקב יהודה הכט]]) לשכור מקום מתאים בעיר עלענוויל, נ. י., ששימש בשנה הקודמת כקעמפ בשם "איזראעל". לאחר קבלת דיווח על המקום, הביע [[הרב]] את הסכמתו על המקום, והורה להתחיל תיכף בתיקון כל הדרוש, כדי שיהיה הכל מוכן ומסודר בזמן. | ||
לאחר שמצאו את המקום, פנו המארגנים לרבי בבקשה לבחור למחנה שם. הוצעו כמה שמות - ביניהם "מחנה נופש" - אך הרבי שלל את כולם, והעניק לו את השם "מחנה גן ישראל". | לאחר שמצאו את המקום, פנו המארגנים לרבי בבקשה לבחור למחנה שם. הוצעו כמה שמות - ביניהם "מחנה נופש" - אך הרבי שלל את כולם, והעניק לו את השם "מחנה גן ישראל". |
עריכות