39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – ".י" ב־". י") |
מ (החלפת טקסט – " ." ב־".") |
||
שורה 11: | שורה 11: | ||
===סיבת ההוצאה=== | ===סיבת ההוצאה=== | ||
הרמב"ם הצטער על כך שלא ציין את המראי מקומות בספרו. וכמ"ש הרמב"ם בעצמו בא' מתשובותיו: "ודע שכל הדברים סתם שבו תלמוד ערוך הוא בפירוש בבלי או ירושלמי או ספרא וספרי או משנה ערוכה או תוספתא, על אלה סמכתי ומהם חברתי . . ועל זה נחמתי שלא חברתי ענין שאני אומר לך . . שכל הלכה שאינה במקומה באותו ענין אודיע מקומה". | הרמב"ם הצטער על כך שלא ציין את המראי מקומות בספרו. וכמ"ש הרמב"ם בעצמו בא' מתשובותיו: "ודע שכל הדברים סתם שבו תלמוד ערוך הוא בפירוש בבלי או ירושלמי או ספרא וספרי או משנה ערוכה או תוספתא, על אלה סמכתי ומהם חברתי.. ועל זה נחמתי שלא חברתי ענין שאני אומר לך.. שכל הלכה שאינה במקומה באותו ענין אודיע מקומה". | ||
וברצונו של הרמב"ם אף הי' לעבור שוב פעם על חיבורו, ולהוסיף את המראי מקומות, וכמ"ש בהמשך התשובה: "ובדעתי – אם גוזר השם יתברך – שאעשנו, אף על פי שיש בו טורח הרבה". | וברצונו של הרמב"ם אף הי' לעבור שוב פעם על חיבורו, ולהוסיף את המראי מקומות, וכמ"ש בהמשך התשובה: "ובדעתי – אם גוזר השם יתברך – שאעשנו, אף על פי שיש בו טורח הרבה". | ||
שורה 19: | שורה 19: | ||
ומוסיף כ"ק אד"ש מה"מ: אשר בזה גם מתווסף בהבנת ההלכה כפשוטה, וכפי ש„רואים במוחש שכאשר מעיינים במקורות לפסקי הלכות שברמב"ם – אזי לימוד הרמב"ם הוא באופן אחר לגמרי, בתוספת הבנה והשגה שקו"ט וכו' (לאחרי ובהוספה ללימוד פשוטן של הלכות, לימוד השוה לכל, „שיהיו הדינין גלויין לקטן ולגדול"). | ומוסיף כ"ק אד"ש מה"מ: אשר בזה גם מתווסף בהבנת ההלכה כפשוטה, וכפי ש„רואים במוחש שכאשר מעיינים במקורות לפסקי הלכות שברמב"ם – אזי לימוד הרמב"ם הוא באופן אחר לגמרי, בתוספת הבנה והשגה שקו"ט וכו' (לאחרי ובהוספה ללימוד פשוטן של הלכות, לימוד השוה לכל, „שיהיו הדינין גלויין לקטן ולגדול"). | ||
"ומזה מובן גודל התועלת שבספר כזה - שעי"ז יכולים לחסוך את הטירחא והיגיעה שבחיפוש מקורות ההלכות [אשר הרמב"ם כותב על עצמו ש"פעמים . . לא אזכור מקומן עד שנחפש אחריהן", ואנן מה נעני אבתרי'], ובמילא יכולים להקדיש את מלוא הזמן והמרץ כדי להתייגע בלימוד ההלכה עצמה, מכיון שמלאכת החיפוש וליקוט המקורות נעשתה כבר ע"י אחרים". | "ומזה מובן גודל התועלת שבספר כזה - שעי"ז יכולים לחסוך את הטירחא והיגיעה שבחיפוש מקורות ההלכות [אשר הרמב"ם כותב על עצמו ש"פעמים.. לא אזכור מקומן עד שנחפש אחריהן", ואנן מה נעני אבתרי'], ובמילא יכולים להקדיש את מלוא הזמן והמרץ כדי להתייגע בלימוד ההלכה עצמה, מכיון שמלאכת החיפוש וליקוט המקורות נעשתה כבר ע"י אחרים". | ||
===קונטרס מילואים חלק א'=== | ===קונטרס מילואים חלק א'=== |
עריכות