39,916
עריכות
מ (החלפת טקסט – " ," ב־",") |
מ (החלפת טקסט – " ." ב־".") |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
"'''קונטרס ה[[התפעלות]]'''" הוא [[קונטרסים (אדמו"ר האמצעי)|קונטרס]] שנכתב על ידי [[אדמו"ר האמצעי]] ונשלח ל[[חסידים]] בשנת [[תקע"ד]] (שנה לאחר [[הסתלקות]] [[אדמו"ר הזקן]]). | "'''קונטרס ה[[התפעלות]]'''" הוא [[קונטרסים (אדמו"ר האמצעי)|קונטרס]] שנכתב על ידי [[אדמו"ר האמצעי]] ונשלח ל[[חסידים]] בשנת [[תקע"ד]] (שנה לאחר [[הסתלקות]] [[אדמו"ר הזקן]]). | ||
בקונטרס אגרת לכלל [[חסידי חב"ד]] העוסקת בדרכי ההתפעלות ב[[לב]] וב[[מחשבה]] על פי דרך [[חב"ד]] ושילובם ב[[עבודת השם]] החבדי"ת. נקודת העניין היא ש"התפעלות" [[אמת|אמיתית]] מושגת רק על ידי [[התבוננות]] עמוקה בחסידות כאשר בעקבות התבוננות זו נוצרת התפעלות הלב בדרך ממילא במדרגותיה השונות ביחס לעומק ההתבוננות . | בקונטרס אגרת לכלל [[חסידי חב"ד]] העוסקת בדרכי ההתפעלות ב[[לב]] וב[[מחשבה]] על פי דרך [[חב"ד]] ושילובם ב[[עבודת השם]] החבדי"ת. נקודת העניין היא ש"התפעלות" [[אמת|אמיתית]] מושגת רק על ידי [[התבוננות]] עמוקה בחסידות כאשר בעקבות התבוננות זו נוצרת התפעלות הלב בדרך ממילא במדרגותיה השונות ביחס לעומק ההתבוננות. | ||
הקונטרס מחולק להקדמה, שהיא אגרת נפרדת, שבה מבאר הרבי את חיוב ההתפעלות, ושולל את המתפעלים "התפעלות חיצונית", הנקראים בפיו "הדרכים הישנות" (הכוונה לחסידיויות ממדינת [[פולין]]) מחד, ומאידך את אלה שחוששים, כביכול, להתפעל (כאן הכוונה לר' [[אהרן מסטרשלה]] שהיה תלמיד של [[בעל התניא]] והנהיג חלק מהחסידים אחרי הסתלקותו). הרבי מבכה את המצב שרוב החסידים לא מתעוררים להתפעלות ומסביר את הסיבות למצב. | הקונטרס מחולק להקדמה, שהיא אגרת נפרדת, שבה מבאר הרבי את חיוב ההתפעלות, ושולל את המתפעלים "התפעלות חיצונית", הנקראים בפיו "הדרכים הישנות" (הכוונה לחסידיויות ממדינת [[פולין]]) מחד, ומאידך את אלה שחוששים, כביכול, להתפעל (כאן הכוונה לר' [[אהרן מסטרשלה]] שהיה תלמיד של [[בעל התניא]] והנהיג חלק מהחסידים אחרי הסתלקותו). הרבי מבכה את המצב שרוב החסידים לא מתעוררים להתפעלות ומסביר את הסיבות למצב. |
עריכות